تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

در صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با عدد ۳۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان تصویب شد و اعضای شورا نظرات خود را درباره بودجه مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی اصفهان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

تقویت حوزه عمرانی، کاهش هزینه‌های جاری و نظم‌دهی از نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۳ است

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه با همه نقاط مثبت به‌رغم تذکرات ناظر به واقعیت‌های اجرا نیست اظهار کرد: میزان رشد و عدد پیشنهادی، عملیاتی احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نظم و انسجام بودجه ناظر به مأموریت‌های اولویت‌دار، رعایت نشده است افزود: قواعد اساسی بودجه نویسی عملیاتی رعایت نشده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تقویت حوزه عمرانی، کاهش هزینه‌های جاری و نظم‌دهی از نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۳ است، امیدوارم شاهد کمترین انحراف و اصلاح نسبت به بودجه ۱۴۰۲ را شاهد باشیم.

صالحی تاکید کرد: سال جاری بیش از قبل به سمت چانه زنی بخش‌ها در شهرداری رفتیم، زیرا نظم و انسجام بودجه ناظر بر مأموریت‌های اولویت‌دار و اهداف کلان رعایت نشده است و اصرار شورا به تنظیم بودجه مبتنی بر برنامه و ردیف‌ها با رعایت مستندات، به‌طور کامل رعایت نشده است.

وی گفت: بخشی از اشکالات بودجه تقدیم شده به شورا، توسط اعضای شورا اصلاح شد که البته با همراهی همکاران در شهرداری همراه بود، بیست فرصت و اقدام در حال انجام در بودجه جمع‌بندی و سیاست‌گذاری نشده بود که موجب می‌شود بلاتکلیفی در این موارد ادامه داشته باشد.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

بودجه ۱۴۰۳ بار تورمی به شهر وارد نخواهد کرد

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و احصا نقطه نظرات صاحب نظران شهر و مردم، بودجه خوبی ارائه شده است اظهار کرد: سال آینده هزار پروژه در شهر اصفهان فعال می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها قطار شهری و رینگ چهارم است.

وی افزود: توجه ویژه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بودجه شده است، با توجه به گلایه شهروندان نسبت به قیمت اتوبوس و مترو، بخشی از هزینه‌ها را کم کردیم تا به مردم فشار نیاید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۳ بار تورمی بر شهر وارد نخواهد کرد ادامه داد: پروژه‌های عمرانی شهر، ارزش افزوده به‌همراه خواهد داشت، هر چند بر اساس اقتصاد کلان کشور، تصمیم‌گیری‌های ما انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تمام‌قد و با تمام توان بررسی بودجه را انجام داد.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

هر سال فقط می‌توان یک بار اصلاح بودجه داشت

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیازها و نارسایی‌ها و مشکلات که در شهر احصا می‌شود، در بودجه دیده می‌شود، اظهار کرد: هر سال در زمان تدوین و تصویب بودجه از سوی شورا و شهرداری از بررسی ماهانه بودجه و انجام ساعت‌ها کار کارشناسی سخن می‌گوئیم، اما این چه کار کارشناسی است که هنوز سال شروع نشده است که با اصلاح بودجه، ردیف‌های بودجه را به هم می‌زنیم.

وی با انتقاد از اینکه چرا هر سال چندین مرتبه بودجه تحت تأثیر تغییرات قرار می‌گیرد؟، افزود: ردیف‌های بودجه با تغییر می‌کند یا حذف، کاهش و افزایش پیدا می‌کند، با این روال بهتر است به مردم وعده ندهیم.

فلاح تصریح کرد: در طول یک سال، فقط می‌توان یک بار اصلاح بودجه داشت نه چند بار، این چندین مرتبه اصلاح نشان می‌دهد کار کارشناسی نکردیم یا ساخت کوتاهی و ترک فعل مدیران شهری هستیم.

وی اظهار. امیدواری کرد: سال آینده شاهد اصلاح بودجه باشیم، درآمد و هزینه‌ها بر اساس بودجه مصوب انجام شود.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

سال جاری با رویکرد علمی‌تر جلو رفتیم

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نباید درباره بودجه ناامیدانه صحبت کرد، گفت: یکی از بخش‌های بودجه، توجه به مناطق محروم بود که کار کارشناسانه دقیقی انجام شده است، تنها سازمانی هستیم که بودجه‌اش با دقت بررسی و جمع‌بندی شده است.

وی ادامه داد: سال جاری با رویکرد علمی تر جلو رفتیم، بودجه با این دقت و زحمت تصویب شده است، در ادامه عملیاتی شدن آن جرئت و قدرت مدیران اجرایی را نیاز دارد.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

آنچه در بودجه می‌آید، دارای برنامه و زمان‌بندی باشد

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر شورا یک ماه گذشته درگیر فرایند بررسی بودجه بوده است، معاونت برنامه‌ریزی هم چندین ماه برای آماده کردن بودجه تلاش کرده است اظهار کرد: توقع داریم که آنچه در بودجه می‌آید، دارای برنامه و زمان‌بندی برای اجرا باشد.

وی افزود: پایان سال مشاهده نکنیم که برای بعضی موارد اقدامی نشده است با مواردی روی زمین مانده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بررسی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد درصد تحقق پروژه‌های عمرانی و بودجه مترو بالاتر از میانگین سال‌های گذشته بوده است.

تقویت حوزه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ بار تورمی به شهر وارد نمی‌شود

بودجه‌ریزی مشارکتی نهادینه شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از شهردار درخواست می‌کنم بودجه‌ریزی مشارکتی را نهادینه کنند تا این ایده تداوم داشته باشد، اظهار کرد: از اقدامات دیگر که باید مدنظر داشته باشیم و با سرعت آن را پیگیری کنیم، تصویب برنامه عملیاتی، برنامه راهبردی ۱۴۱۰ است.

وی افزود: ریل‌گذاری برنامه جامع آغاز شده است، مشاور در حال تحویل اقدامات فاز نخست آن است، می‌طلبد متناسب با خواسته‌های شهر، راهبری و نظارت روی برنامه جامع داشته باشیم.

کد خبر 729143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.