عملیاتی شدن چرخه نان کامل نیازمند ‌سیاست‌گذاری مناسب است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: برای ارتقا و بهبود سلامت مردم و کاهش بیماری‌های دستگاه گوارش و رفع سوءتغذیه، نان از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن ضیایی در جمع خیران بهداشت و سلامت استان اظهار کرد: برای ارتقا و بهبود سلامت مردم و کاهش بیماری‌های دستگاه گوارش و رفع سوءتغذیه، نان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی حرکت به سمت مصرف نان کامل را نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب، اصلاح اسناد بالادستی و سیاست‌گذاری علمی دانست و افزود: همچنین لازمه تحقق آن جلب رضایت عمومی مردم با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و برنامه‌ریزی مدون و در چارچوب قوانین و مقررات مصوب است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: غذا و دارو، استاندارد، مرکز پژوهش‌های غلات و دیگر انجمن‌های صنفی از سازمان‌های تأثیرگذار برای تحقق چرخه نان کامل است و عملیاتی کردن آن حمایت دولت و مجلس با ابلاغ به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را می‌طلبد.

در این نشست جمعی از استادان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی و خیران حوزه بهداشت و سلامت به ارائه دیدگاه‌های خود در حوزه سلامت نان پرداختند.

کد خبر 729061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.