مقارنه سیاره زهره و پلوتون چه زمانی رخ می‌دهد؟

سیاره زهره و پلوتون یکشنبه در یک راستا قرار می‌گیرند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیاره زهره و پلوتون یکشنبه _بیست‌ونهم بهمن‌_ در یک راستا قرار می‌گیرند، به‌طوری که سیاره زهره از زاویه دو درجه و ۴۲ دقیقه‌ای جنوب سیاره پلوتون عبور می‌کند؛ این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، این دو جرم آسمانی در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از دو درجه بالاتر از افق نخواهند رفت.

سیاره زهره در قدر منفی ۳.۹ و سیاره پلوتون در قدر ۱۵.۲ هر دو در صورت فلکی برج جدی قرار خواهند گرفت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما از طریق یک دوربین دوچشمی قابل مشاهده هستند.

غیبت قمری بتا توری

ماه یکشنبه -بیست‌ونهم بهمن- از مقابل ستاره بتا توری عبور می‌کند و غیبت ماه از کشورها و مناطقی از جمله غرب استرالیا، غرب اندونزی و جزایر قابل رصد است؛ این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است و از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین به دلیل اختلاف منظر آن متفاوت است، موقعیت ماه از دو نقطه در دو طرف زمین تا دو درجه متفاوت است.

کد خبر 729041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.