مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان، امروز_ شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

جلال صبا، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان در حاشیه آئین بهره‌برداری از مرکز نوآوری و فضای کار مشترک اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان با هدف ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای فناورانه در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک (به‌عنوان پیشخوان جذب ایده‌ها) تأسیس شد و این مجموعه به مرکز رشد و نوآوری تغییر نام داد.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان اضافه کرد: ارزیابی و داوری ۳۵۰ طرح پیشنهادی، پذیرش و حمایت از ۱۹۰ واحد فناور، تکمیل فرایند رشد و خروج موفق ۸۲ شرکت فناور، ۱۱۰ فناوری تجاری سازی شده را از جمله دستاوردهای ۲۰ ساله این مرکز برشمرد و گفت: ۲۴ اختراع ثبت شده ۲۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه این مرکز است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در نتیجه این فعالیت‌ها ایجاد شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ تیم نوآور در این مرکز نوآوری جذب شده و به فعالیت مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: چرخه حمایت از ایده‌های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری‌سازی و عرضه به بازار، به عنوان رسالت اصلی مرکز رشد دانشگاه به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، طراحی و توسعه مجتمع فناوری دانشگاه در مساحت ۳۶۰۰ مترمربع برای توسعه فناوری‌های کشاورزی برنامه‌ریزی شده است که ۱۲ مجموعه در سوله‌های این مجتمع فناوری مستقر هستند و محصولاتی همچون انواع کودهای شیمیایی، مکمل‌های دام و طیور، سنگ‌های مصنوعی تولیدی از ضایعات سنگ را تولید می‌کنند.

کد خبر 728845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.