آب‌سوزی جنازه‌ها روش جدید دفن مرده در بریتانیا

بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات دفن جنازه در بریتانیا روش سوزاندن با آب را برای اجساد ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روش سوزاندن با آب اجساد به دنبال افزایش تقاضا برای گزینه‌های پایان زندگی سازگارتر با محیط زیست اکنون در بریتانیا رواج پیدا کرده است.

سوزاندن با آب چیست؟

سوزاندن با آب که با نام‌های آکواماسیون، بازسازی مجدد و هیدرولیز قلیایی نیز شناخته می‌شود، از آب برای تبدیل بدن به بقایای اسکلتی استفاده می‌کند. در این روش بدن در یک ظرف فولادی پر از آب و محلول قلیایی قرار می‌گیرد. سپس گرم می‌شود و گوشت را به اجزای شیمیایی آن شامل اسیدهای آمینه، پپتیدها، قندها و نمک‌ها بازمی‌گرداند.

بعد از حدود سه تا چهار ساعت، فقط استخوان‌ها باقی می‌مانند. سپس آنها را به پودر سفید تبدیل می‌کنند، در یک کوزه قرار می‌دهند و به خانواده می‌دهند.

تابستان گذشته، بزرگترین ارائه‌دهنده مراسم دفن جنازه بریتانیا اعلام کرد که ارائه این خدمات را آغاز خواهد کرد و بر باور آن‌ها این شیوه یک مراسم تشییع جنازه دوستدار محیط زیست خواهد بود که انرژی آن پنج برابر کمتر از سوزاندن آتش است.

آب‌سوزی جنازه‌ها روش جدید دفن مرده در بریتانیا

اثرات زیست محیطی سوزاندن و مومیایی جنازه چیست؟

حدود ۲۴۵ کیلوگرم کربن توسط روش سوزاندن سنتی اجساد تولید می‌شود که معادل شارژ بیش از ۲۹ هزار بار گوشی هوشمند است.

تدفین سنتی مومیایی پیامدهای منفی زیست‌محیطی زیادی دارد. مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند مومیایی کردن می‌تواند به بیرون نشت کنند و خاک و آبراهه‌های اطراف را آلوده کنند.

کدام کشورهای اروپایی سوزاندن با آب را پیشنهاد می‌کنند؟

ایرلند قرار است اولین مرکز سوزاندن آب خود را در سال جاری افتتاح کند. این سرویس در ایالات متحده، کانادا و آفریقای جنوبی نیز موجود است. بلژیک و هلند از دیگر کشورهای اروپایی هستند که به دنبال معرفی مجدد آن هستند.

آب‌سوزی جنازه‌ها روش جدید دفن مرده در بریتانیا

کد خبر 728839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.