طرح «هر شهروند، یک درخت» در نیس اجرا می‌شود

پروژه سبزسازی در نیس فرانسه با کاشت ۷۰ هزار درخت جدید شتاب گرفت. این شهر ۲۰۰ هزار نفری در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ به ازای هر ساکن یک درخت در شهر بکارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر نیس در فرانسه با بیش از ۲۰۰ هزار ساکن، به این نتیجه رسیده است که برای دستیابی به اهداف اقلیمی و ایجاد فضاهای طبیعی آرام‌تر در شهر، طی سال‌های آینده بر پروژه‌های زیست‌محیطی تمرکز کند. این شهر از سال ۲۰۰۸ به‌طور تقریبی ۳۳ هکتار افزایش فضای سبز داشته و از سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰ هزار درخت جدید کاشته است. مقامات شهر نیس خاطرنشان کردند که طی ۱۵ سال گذشته ۱۶ پارک و باغ جدید به همراه هفت باغ اجتماعی و تقریباً ۱۰۰ باغ آموزشی در این شهر به سرپرستی شهردار ساخته شده است.

طرح «هر شهروند، یک درخت» در نیس اجرا می‌شود

هر ساکن یک درخت، طرح نیس برای ۲۰۲۶

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های ماهواره‌ای، نیس سرسبزترین شهر فرانسه است، زیرا درختان ۳۴ درصد از قلمرو آن را پوشش می‌دهند. این شهر در سال ۲۰۱۹ یک طرح زیست‌محیطی بلندپروازانه را اتخاذ کرد که بر اساس آن باید تا سال ۲۰۲۶ به هدف یک درخت برای هر ساکن دست پیدا کند و ۷۰ هکتار فضای سبز اضافی را در سراسر مرزهای خود توسعه دهد.

مقامات شهری تأکید کردند که سبزتر کردن نیس کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد، جذب کربن‌دی اکسید را افزایش می‌دهد و با اثر جزیره گرمایی شهر مبارزه می‌کند. این حرکت همچنین باعث کاهش سر و صدا، ایجاد فضای بیشتر برای عابران پیاده و ایجاد فرصت‌هایی برای تفریح و فراغت می‌شود که کیفیت زندگی در شهر را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ایجاد مناطق سبز بیشتر به نیس برای حفظ تنوع زیستی کمک خواهد کرد و مقامات شهری بر اهمیت کاشت درختان سازگار با محیط شهری تأکید دارند.

طرح «هر شهروند، یک درخت» در نیس اجرا می‌شود

کد خبر 728838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.