فرش قرمز شهرداری همدان برای سرمایه‌گذاران ازبکستانی

شهردار همدان گفت: فرصت‌های شهر همدان را در اختیار مباحث سرمایه‌گذاری و گردشگران ازبکستانی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن‌_ در دیدار با سفیر و هیئت گردشگری ازبکستان با اشاره به قرابت تاریخی و فرهنگی شهرهای همدان و بخارا اظهار کرد: تاریخ و تمدنی غنی همدان گویای وجود لایه‌های مختلفی از زندگی است و دانشمندی همچون بوعلی سینا، الگوی تمام عیار و نمونه بارزی از نظر علمی و دینی در جهان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: همدان عالمان، اُدبا و اندیشمندان بزرگی دارد که به لحاظ تاریخی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی بسیار غنی هستند و می‌توان روی این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر حساب کرد.

شهردار همدان با ارائه بعضی پیشنهادها در خصوص ارتقای تعاملات دو شهر همدان و بخارا خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی دو شهر، برگزاری تورهای گردشگری، خواهرخواندگی‌ها، تعاملات فرهنگی، سرمایه‌گذاری، برگزاری هفته همدان و بخارا و برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند در ارتقای مناسبات اقتصادی و فرهنگی همدان و بخارا مؤثر باشد.

حسینی اضافه کرد: حضور همدان در رویدادهای بین‌المللی، فرصت مغتنمی برای معرفی این شهر در جهان و کشورهایی است که قرابت تاریخی و فرهنگی زیادی با ایران دارند.

تمایل شرکت‌ها و کارخانجات ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در ایران

فریدالدین نصریف، سفیر ازبکستان تصریح کرد: همدان یکی از زیبایی‌های شهرها و دارای تاریخ غنی و ارزشمندی است و باید همکاری میان شهرهای همدان و بخارا بیشتر از گذشته شود.

وی تصریح کرد: با وجود فرصت‌های خوب شهرهای همدان و بخارا امید می‌رود در حوزه گردشگری، مباحث اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ارتباطات گسترده‌ای داشته باشیم و شاهد پیشرفت و توسعه در این حوزه‌ها باشیم.

سفیر ازبکستان با تاکید بر تمایل شرکت‌ها و کارخانه‌های برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: با سفر رئیس‌جمهور ایران به ازبکستان، تفاهم‌نامه‌هایی برای افزایش تبادلات اقتصادی و فرهنگی به امضا رسید که موجب تقویت ارتباط میان دو کشور خواهد شد.

نصریف افزود: میراث فرهنگی غنی همدان و بخارا منبع جذب گردشگر است و با انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری گام‌های مؤثری در حوزه تعاملات دو شهر برداشته می‌شود.

کد خبر 728765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.