بهره‌مندی ۱۸ هزار مددجوی زنجانی از فرانشیز درمانی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ارائه خدمات درمانی یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد است و طبق آمار سال جاری ۱۸ هزار و ۱۴۳ مددجوی زنجانی از فرانشیز درمانی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

‌روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه ارائه خدمات پزشکی یکی از اولویت‌های کمیته امداد در رسیدگی به جامعه هدف است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند که شامل گروه‌های مختلف مددجویی از جمله گروه‌های نیازمند، زنان سرپرست خانوار، دختران خود سرپرست، خانواده زندانیان نیازمند، سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌های دارای سرپرست بیمار است.

وی با اشاره به اینکه سالانه خدمات متعددی در حمایت از هر گروه مددجویی ارائه می‌شود، افزود: ارائه خدمات درمانی یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد است و طبق آمار سال جاری ۱۸ هزار و ۱۴۳ مددجوی زنجانی از فرانشیز درمانی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: همچنین هزار و ۴۷۰ مددجوی زنجانی از خدمات این نهاد در قالب ارتقای شاخص‌های بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به سایر خدمات درمانی و بهداشتی کمیته امداد نیز گفت: ارتقای سطح دانش سلامتی برای مددجویان به روش آموزش، اقدامات پیشگیرانه از ابتلاء به انواع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، غربالگری انواع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر-طرح بهداشت دهان و دندان با اولویت کودکان ۶ تا ۱۲ سال از جمله اقداماتی است که در این طرح ارائه می‌شود.

صالحی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد خطرسنجی از سالمندان و زنان سرپرست خانوار است که سالانه و به صورت دوره‌ای آزمایش‌های پزشکی برای آن‌ها انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در زمینه درمانی می‌توانیم به افرادی که نیازمند هستند و شرایط تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد را ندارند یا این نهاد برای ارائه خدمات به آن‌ها دچار محدودیت هستند، خدمات درمانی ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: خدمات کمیته امداد در بحث حمایتی مربوط به سه دهک اول جامعه است و افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه سامانه سها درخواست‌های خود را ثبت کنند.

کد خبر 728742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.