اختصاص ۳۵ همت برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال‌جاری با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته پیش‌بینی شد، گفت: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حمید صباغیان، امروز_ چهارشنبه هجدهم بهمن_ در مراسم جشن خودکفایی دو هزار مددجوی زنجانی اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اساس ماده ۲ اساسنامه کمیته امداد، توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی است.

وی گفت: البته دو قشر سالمندان و بیماران صعب‌العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تأکیدات این نهاد است، گفت: بنابراین امروز در گستره استانی توانمندسازی دو هزارمددجو را شاهد هستیم که این آمار در سطح کشوری ۸۴ هزار خانوار است.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد افزود: البته مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند و قطعاً بدون مشارکت مردم ارائه این حجم از خدمات ممکن نبود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته پیش‌بینی شد؛ افزود: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

صباغیان با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده‌اند و نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چندنفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد از اشتغال به‌عنوان یک مؤلفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغال‌زایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

وی گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و اغلب این افراد برای ضمانت مشکل دارند.

صباغیان افزود: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تأمین تضامین بانکی را ندارند، تأسیس شده است تا قدمی در مسیر تسهیل‌سازی اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی خصوصاً برای زنان سرپرست خانوار باشد.

کد خبر 726524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.