بیش از 18 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار به تأمین اجتماعی معرفی شده اند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: در راستای توانمندسازی خانواده های مددجوی استان 18 هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار به تأمین اجتماعی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، هادی بنایی در آیین تودیع و معارفه مدیر کمیته امداد گلپایگان اظهار داشت: شگرد کار کمیته امداد استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل مددجو تا رسیدن به خودکفایی کامل است.
وی تصریح کرد: در این راستا با تشکیل حوزه سلامت در کمیته امداد توانمندی های مددجویان در ایجاد اشتغالزایی مورد بررسی قرار می گیرد.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: کمیته امداد در راستای کار انگیزی، توان افزایی و اشتغال مددجویان تلاش مضاغف دارد، که با سنجش معیار مددجویان با پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات از طریق مراکز تولیدی اشتغال خانواده های مددجو فراهم می شود.
وی اظهار داشت: در سال گذشته هفت هزار فرصت شغلی با اعتبار 900 میلیارد ریال مددجویان تحت حمایت امداد در استان اصفهان ایجاد شده است.
بنایی حمایت از دانش آموزان و اعزام به اردوهای فرهنگی را از اقدامات حوزه فرهنگی در راستای توانمندی خانواده مددجویان دانست و عنوان کرد: در سال جاری شاهد توانمندی و شکوفایی کمیته امداد به خصوص در حوزه اشتغال و مسکن خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه 60درصد مددجویان امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: در راستای توانمندسازی خانواده های مددجو که شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغالزایی هستند تاکنون در استان از سوی کمیته امداد 18 هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار به تأمین اجتماعی معرفی شده اند.
بنایی ادامه داد: در سال گذشته در این راستا مبلغ 17 میلیارد و 900 میلیون تومان برای بیمه آنان به سازمان  تأمین اجتاعی پرداخت شده است؛ این افراد به عنوان فرد توانمند از حمایت کمیته امداد خارج، و مستمری بگیر تأمین اجتماعی می شوند.
وی با بیان اینکه تمام خانواده های مددجوی کمیته امداد استان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند، تصریح کرد: در سال گذشته  مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت بیمه حوادث برای مددجویان شهرستان خوروبیابانک که در اثر سیل دچار حادثه شده بودند دریافت شده است.
بنایی با اشاره به اینکه مشکل مددجویان فاقد مسکن در روستاها ظرف دو سال آینده بر طرف خواهد شد، اذعان داشت: در راستای ساخت منازل مددجوی روستایی قرار دادی با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است.
وی با اشاره به طرح استعداد سنجی در افراد سن بالای 18 سال، گفت: طرح اشتغال با توجه به استعداد و ظرفیت هر شهرستانی ایجاد خواهد شد و بستگی به ایجاد طرح اشتغال در اختیار فرزندان مددجو قرار می گیرد.
امسال یکصد مرکز نیکوکاری در استان راه اندازی می شود
بنایی با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی بهتر به مددجویان تلاش مضاعف خواهیم داشت، گفت: با هدف رسیدگی تسریع در امور نیازمندان امسال یکصد مرکز نیکوکاری در استان اصفهان تشکیل و  راه اندازی می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان تعداد 146 یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند که ماهانه 145 هزار تومان از سوی حامیان به حساب ایتام واریز می شود؛ سرانه هر یتیم در گلپایگان نسبت به سرانه ایتام استان تلاش شود.
به گزارش ایمنا؛ در این آیین از زحمات چهار ساله رسول محمدیان قدردانی و عباسعلی لچینانی به عنوان مدیر جدید کمیته امداد گلپایگان معرفی شد./
کد خبر 235696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.