بهبود تردد در آنتورپ با «پیوند بزرگ»

آنتورپ بلژیک به‌عنوان بخشی از طرح‌های خود برای کاهش تراکم ترافیک، یک پروژه زیرساختی گسترده با عنوان «پیوند بزرگ» را آغاز کرده است که شاهد تغییر مسیرهای کمربندی بیرونی و گسترش فضاهای سبز شهر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آنتورپ با ارائه طرحی با عنوان «پیوند بزرگ» به‌عنوان بخشی از طرح‌های خود برای کاهش تراکم ترافیک شهر، شاهد تغییر مسیرهای کمربندی بیرونی و گسترش فضاهای سبز شهر خواهد بود.

هدف این پروژه زیرساختی گسترده که در دهه‌های آینده محقق خواهد شد، کارآمدتر کردن جاده‌ها و کمک به دستیابی به یک تقسیم‌بندی نصف‌نصف بین سفرهای با خودرو و سفرهای انجام‌گرفته به شیوه‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و با استفاده از حمل‌ونقل عمومی تا سال ۲۰۳۰ است. مدل حاکمیتی نوآورانه و مشارکتی این پروژه در نوامبر ۲۰۱۹ برنده جایزه بزرگ شهرهای اروپایی شد.

پروژه با آموزش افراد از بخش‌های مختلف جامعه تنها با بودجه ۲۰ هزار یورویی برای کارکنان داوطلب و به‌واسطه نقش تغییردهنده خود در کاهش اصطکاک و جابه‌جایی‌های بزرگ زندگی شهری مورد تحسین قرار گرفته است.

پیوند بزرگ در آنتورپ

پروژه پیوند بزرگ آنتورپ در سال ۲۰۱۴ توسط گروهی از شهروندان، معماران، مهندسان و معلمان به‌صورت پیشنهادی برای پوشش جاده کمربندی برای بهبود جابه‌جایی، ارتقای کیفیت هوا و افزودن فضاهای سبز بیشتر ارائه شد و پس از جلب حمایت‌های مردمی تصویب شد، با این حال توافق بر سر چگونگی اجرای آن‌ها سال‌ها طول کشید.

بهبود تردد در آنتورپ با «پیوند بزرگ»

اقدامات آنتورپ در طرح پیوند بزرگ شامل بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و دوچرخه‌سواری، توسعه خطوط تراموا و قطار حومه‌ای و اجرای کمپین‌هایی برای تشویق تغییر رفتار ساکنان برای هماهنگ شدن با این طرح است. زیست‌پذیری شهر نیز با گسترش فضاهای سبز به‌کمک پوشش بخش‌هایی از جاده کمربندی و اتصال محله‌ها به یکدیگر بهبود پیدا خواهد کرد.

معاون بخش امور جابه‌جایی شهرداری آنتورپ در معرفی اهداف بلندپروازانه این نهاد خاطرنشان کرد که شهر قصد ندارد مردم را به استفاده از حمل‌ونقل پایدار ملزم کند، بلکه درصدد تشویق و اغوای آن‌ها به انجام این کار است.

وی توضیح داد که به‌طور معمول اماکن عمومی توسط افسران دولتی یا توافقی با شرکت‌ها و انجمن‌های خصوصی مدیریت می‌شوند، اما پیوند بزرگ اولین تجربه‌ای است که در آن یک طرح مدیریت شهری در همکاری برابر میان شهرداری با جامعه محلی و فرهنگی درون شهری اجرا می‌شود.

کد خبر 728619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.