اعمال محدودیت تردد خودروها در پایتخت ایرلند

دوبلین، پایتخت ایرلند، از طرح‌هایی برای محدودیت تردد خودروها در مرکز شهر رونمایی کرد که انتظار می‌رود از آگوست ۲۰۲۴ اجرایی شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوبلین با هدف دور کردن رانندگان از مرکز شهر و ایجاد فضای بیشتر برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی، یک طرح پیش‌نویس با موضوع محدودیت تردد خودروها در این مناطق ارائه داده که با طیف وسیعی از حمایت‌ها به‌ویژه از سوی متخصصان بهداشت همراه بوده است‌.

هدف این طرح اولویت‌بندی حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری با حذف ترافیک از قلب شهر و فراهم آوردن یک مرکز شهری کم‌تردد برای عبور و مرور است که در آن دسترسی به مرکز شهر برای وسایل‌نقلیه هدفمند آسان باشد. کاهش حجم ترافیک با مجموعه‌ای از اقدامات مدیریت ترافیک در مرکز شهر، فرصت‌هایی را برای سبزتر شدن و ایجاد فضاهای عمومی جدید ایجاد می‌کند.

طرح دوبلین تأکید می‌کند که از هر ۱۰ خودرو در مرکز شهر، شش خودرو تنها از جاده‌های آن به‌عنوان مسیری برای رسیدن به مقاصد خارج از مرکز استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که این ترافیک می‌تواند بدون تأثیر بر سرزندگی و دوام زندگی اقتصادی و فرهنگی منطقه حذف شود.

اعمال محدودیت تردد خودروها در پایتخت ایرلند

نگرانی‌های ناشی از محدودیت تردد خودروها

طرح محدودیت تردد خودروها در مرکز شهر دوبلین، حمایت بیش از ۸۰ درصدی کل شهر را به همراه داشت، با این وجود با نگرانی‌هایی مواجه است. برای مثال شرکت‌های تحویل بار اعلام کرده‌اند که ضمن حمایت از این طرح، برای آن‌ها مهم است که تحویل کالا به دلیل ارزشی که برای حمایت از مشاغل و مصرف‌کنندگان در مرکز شهر دارد از این محدودیت‌ها معاف بماند.

نگرانی شرکت‌ها این است که طرح حاضر هرچند نقشی را که شرکت‌های تحویل‌دهنده با آن مواجه هستند به رسمیت می‌شناسد، جزئیات کافی در مورد چگونگی ادامه تغییرات برای ترکیب و بهبود نحوه انجام تحویل و جمع‌آوری، به‌ویژه به روش‌های کارآمد و پایدار ارائه نمی‌دهد.

اعمال محدودیت تردد خودروها در پایتخت ایرلند

فقدان شفافیت و ایجاد اضطراب در میان جامعه تجاری مرکز شهر دوبلین نیز از دیگر دغدغه‌های موجود است، بنابراین صاحبان کسب‌ وکارها قبل از ایجاد هرگونه تغییر، خواستار تعامل و بازخورد بیشتر شده‌اند. با این حال شورای شهر دوبلین مصمم است رانندگان شخصی را از مرکز شهر دور کند.

شورا در پیش‌نویس ارائه‌شده به طرح‌هایی برای گسترش حمل‌ونقل شهری از جمله برنامه BusConnects اشاره کرده است که خدمات اتوبوس‌رانی را از طریق ایجاد ۲۳۰ کیلومتر خطوط اختصاصی به همراه ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، همچنین طراحی مجدد شبکه مسیرها، بازسازی می‌کند.

اولین کریدور اصلی تحت برنامه در دسامبر ۲۰۲۳ مجوز برنامه‌ریزی دریافت کرد و ۱۱ مورد دیگر در دست بررسی قرار گرفت.

اعمال محدودیت تردد خودروها در پایتخت ایرلند

کد خبر 728502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.