آماده‌باش ۳۲۰ تیم عملیاتی و امدادی در پی هشدار هواشناسی/ احتمال وقوع سیلاب در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا روز شنبه گفت: با بارش باران، احتمال وقوع جریان‌های سیلابی در بعضی از مناطق به‌خصوص دامنه ارتفاعات، مناطق شیب‌دار و کوهپایه‌ها وجود دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی توسط اداره هواشناسی اظهار کرد: سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا روز شنبه وارد استان خواهد شد و مناطق جنوب و غرب استان را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در پی این سامانه بارشی وزش باد، بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است، افزود: بارش‌ها بیشتر در مناطق غربی، مرز استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است؛ همچنین در ارتفاعات نیز برف و کولاک خواهیم داشت و کاهش دما انتظار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مدیریت ستاد بحران به دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره راهداری، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، پلیس راه، جمعیت هلال‌احمر و اورژانس و مدیریت بحران فرمانداری‌ها در همه مناطق استان به جهت آمادگی در مواجهه با اثرات بارش‌های پیش‌رو اعلام آمادگی صادر کرده است‌.

شیشه‌فروش تصریح کرد: با بارش باران، احتمال وقوع جریان‌های سیلابی در بعضی از مناطق به‌خصوص دامنه ارتفاعات، مناطق شیب‌دار و کوهپایه‌ها وجود دارد و ستاد مدیریت بحران با اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی برای تجهیز امکانات و تقویت انبارهای امدادی و تقویت پایگاه‌های امداد و نجات تاکید کرده است و دستگاه‌های مربوطه نیز باید نسبت به تخلیه و جمع‌آوری رسوبات و نخاله‌ها از دهانه پل‌ها و حاشیه راه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مسیرها و آماده‌باش به دستگاه‌های مربوطه اعلام شد، ادامه داد: روز جمعه نیز در تمام مناطق استان شاهد بارندگی خواهیم بود، سابقه‌های گذشته از حوادث نشان داده است که گاهی بارش‌های فصلی منجر به جریان روان‌آب می‌شود، بنابراین به تمام دستگاه‌های مربوطه اعلام شد که برای رفع نقص‌های گذشته مانند جمع‌آوری و هدایت روان‌آب‌ها و تقویت سیل‌بندها برای محافظت از روستاها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لزوم تخلیه اضطراری هنگام دریافت هشدار سیل گفت: در صورت تحت تأثیر قرار گرفتن یک مسیر توسط سیل، تردد موقت اعمال می‌شود و ۳۲۰ تیم عملیاتی و امدادی نیز به منظور استقرار در مناطق تحت تأثیر تشکیل شد، ستاد سیل دستگاه‌های مربوطه، تیم‌های برف‌روبی در راهداری‌ها، شرکت‌های آب، برق و گاز و دستگاه‌های خدمت‌رسان اعلام آماده‌باش شد تا در مواجهه با این حوادث، خدمات امدادی ارائه کنند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: شهروندان در این شرایط در مصرف برق و انرژی صرفه‌جویی کنند و مصرف بهینه گاز را مد نظر داشته باشند، افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و در صورت ورود به پیست‌های اسکی، موارد ایمنی را مدنظر قرار دهند، رانندگان در جاده‌ها با سرعت مناسب و ایمن رانندگی و در مناطق برف‌گیر، شیب‌دار و کوهستانی از زنجیر چرخ استفاده کنند، همچنین دامداران از چراندن دام‌ها و گوسفندان در مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

کد خبر 728196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.