راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

دبی از راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی تا سال ۲۰۲۶ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره حمل‌ونقل دبی قراردادی شش‌ساله برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی در امارات تا اوایل سال ۲۰۲۶ با شرکت هواپیماسازی برقی مستقر در کالیفرنیا امضا کرده و این شرکت از برنامه‌ریزی عملیات اولیه برای اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داد. این شرکت ادعا می‌کند تاکسی‌های هوایی سفر از فرودگاه دبی به نخل جمیرا را از ۴۵ دقیقه با ماشین، به ۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

قرارداد یادشده در اجلاس جهانی دولت‌ها در دبی به امضا رسید و حق انحصاری بهره‌برداری از تاکسی‌های هوایی در دبی را به مدت شش سال در اختیار شرکت هواپیماسازی برقی کالیفرنیایی قرار می‌دهد. این قرارداد حمایت‌های مختلفی از جمله مکانیسم‌های مالی را برای ورود عملیات خدماتی در دبی از سوی اداره حمل‌ونقل تضمین می‌کند.

راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

تاکسی‌های هوایی برقی در دبی

تاکسی‌های هوایی برقی شرکت کالیفرنیایی که برای اولین بار در اجلاس جهانی دولت‌ها در منطقه به نمایش گذاشته شد، برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت طراحی شده است.

شرکای پروژه حاضر برای اطمینان از وجود یک مسیر قانونی برای حمایت از دیدگاه دبی مبنی بر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی‌های هوایی، با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی همکاری نزدیکی دارند. چارچوب نظارتی این اداره بر اساس استانداردهای FAA (اداره هوانوردی فدرال) همراه با آزمایش‌های اولیه و تجزیه‌وتحلیل‌های لازم در کنار سطح بالایی از قوانین نظارتی تنظیم‌کننده و فرآیند بررسی عملیاتی مداوم برای اطمینان از ایمنی برای عملیات اولیه تعیین شده است.

خدمات تاکسی هوایی بخشی از تلاش‌های اداره حمل‌ونقل دبی برای پذیرش فناوری‌های حمل‌ونقل آینده است و گزینه‌ای جدید و کارآمد برای جابه‌جایی ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر ارائه می‌کند که بیشترین سرعت سفر را در کنار ایمنی و راحتی برای تردد به نقاط کلیدی شهر ممکن می‌سازد. این سرویس همچنین یک سیستم حمل‌ونقل چندوجهی بدون شکاف ارائه می‌دهد، اتصالات را در سطح شهر بهبود می‌بخشد و تجربه سفری روان را برای مسافران تضمین می‌کند.

راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

سایر فعالیت‌های شرکت هواپیماسازی برقی کالیفرنیایی در دبی

شرکت هواپیماسازی برقی کالیفرنیایی همچنین قراردادی را برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی چهار «ورتی‌پورت» اولیه در سراسر دبی امضا کرده است که فرودگاه بین‌المللی دبی، نخل جمیرا، مارینا دبی و مرکز شهر دبی را به‌عنوان مکان‌های راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی دبی در نظر گرفته است. شرکای این قرارداد در حال حاضر از طراحی سفر مسافر گرفته تا مشارکت سهامداران و ادغام خدمات شرکت کالیفرنیایی در شبکه گسترده‌تر حمل‌ونقل عمومی در دبی، روی طیف وسیعی از موضوعات کار خواهند کرد. این شرکت همچنین برای حمایت از توسعه عملیات خود در دبی یک نهاد عملیاتی محلی ایجاد کرده است و قصد دارد بخش عمده تیم عملیاتی خود را به‌صورت محلی استخدام کند.

راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

کد خبر 727851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.