ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش

هر سال یک روز پیش از آغاز روز ولنتاین، مناسبتی با عنوان «روز جهانی خودتو دوست داشته باش» برگزار می‌شود تا به انسان‌ها یادآوری کند بدون نیاز یا به‌دنبال تأیید دیگری بودن، خودشان را دوست داشته باشند. روز جهانی خودت را دوست داشته باش هر سال ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «روز جهانی عشق به خود» برای کاهش تأکید بر انطباق با انتظارات جامعه تعیین شده است و به همه یادآوری می‌کند که مهم‌ترین و زیباترین فرد زندگی هر فرد خود او است و باید پیش از هر کسی خود را دوست داشته باشند، زیرا هر کس به شیوه منحصربه‌فرد خود، زیبا و خواستنی است.

ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش + تاریخچه

تاریخ روز جهانی خودتو دوست داشته باش

روز جهانی «خودتو دوست داشته باش» هر سال در سیزدهم فوریه مصادف با بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا افرادی که در مورد خودشان احساس تردید و ناامنی می‌کنند، عشق بی‌قید و شرط به خودشان را باور کنند و برای خودشان جشن بگیرند.

ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش + تاریخچه

تاریخچه روز جهانی خودتو دوست داشته باش

بشر همواره در تلاش است تا قدردانی، عشق و تأیید اطرافیان خود را به دست آورد و به این ترتیب تحت فشار قرار دارد تا با تصورات رایج درباره زیبایی مطابقت داشته باشد. از نظر فرهنگی انسان به دریافت محبت از دیگران اهمیت زیادی می‌دهد و فراموش می‌کند که مهم‌ترین رابطه هر فرد با خودش است. اما واقعیت این است که اگر فردی خودش را دوست نداشته باشد، هیچکس او را لایق دوست داشتن نخواهد یافت و چنانچه به تحقیر خود ادامه دهد، ممکن است در نهایت زندگی و روابط خود را خراب کند. این خودتخریبی جدای از روابط سمی ممکن است به سوءمصرف مواد، رفتار تحقیرآمیز با خود، اعتیاد به کار، احساس گناه شدید، عزت نفس پایین و مواردی از این قبیل منتهی شود. به همین دلیل سیزدهم فوریه روز جهانی خودتو دوست داشته باش یا روز جهانی عشق به خود نامیده شد.

ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش + تاریخچه

این روز به‌واسطه یک اتفاق توسط سنا جیوانی پایه‌گذاری شد که در سنین نوجوانی ناگهان تمام موهای خود به دلیل بیماری از دست داد و به همین دلیل اعتماد به نفسش به‌طور کامل از بین رفت. ظاهر او باعث تمسخر و قلدری اطرافیانش شد و او را در یک چرخه مارپیچی نفرت از خود قرار داد.

جیوانی دریافت که خودتخریبی شیوه درستی نیست و با تعریف مجدد پارامترهای زیبایی شروع به ترمیم تصویری کرد که از خود داشت. او مدام به خود یادآوری می‌کرد که در نوع خودش زیباست و برای فهمیدن آن نیازی به تأیید جامعه ندارد.

ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش + تاریخچه

روز جهانی خودتو دوست داشته باش در سال ۲۰۱۱، گام بعدی در تصمیمات جیوانی بود تا به دیگران کمک کند زیبایی طبیعی خود را بشناسند. این روز بشر را ترغیب می‌کند که عزت نفس خود را تقویت کند و زیبایی ذاتی درون و بیرون خود را بشناسد. در اصل این روز با هدف تشویق افراد دارای ناامنی روانی به کنار گذاشتن عیوب و تجلیل از خود پایه‌گذاری شد.

جیوانی به‌تدریج به یک الگو برای افراد مبتلا به ناامنی به دلیل نقص‌های ظاهری تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین زنان ایالات متحده معرفی شد. روز خودتو دوست داشته باش در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بالایی پیدا کرد و در سراسر جهان به‌ویژه میان افرادی با شرایط روانی گرامی داشته شد.

ولنتاین نه! خودتو دوست داشته باش + تاریخچه

کد خبر 727831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.