بهبود حمل‌ونقل عمومی در بوداپست

بوداپست مجارستان در حال آماده‌سازی توسعه‌های بزرگ تراموا و مترو با تأمین مالی مشترک اتحادیه اروپا است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اگرچه اتوبوس‌ها و ترامواها اشکال اصلی حمل‌ونقل در بوداپست هستند، اما مترو ساده‌ترین راه برای رفت‌وآمد در شهر است زیرا بسیاری از نقاط مختلف شهر را پوشش می‌دهد، همچنین سریع‌ترین راه برای رفت و آمد در این شهر است.

برنامه‌ریزی برای توسعه خط مترو (موسوم به راه‌آهن زیرزمینی هزاره)، اتصال خطوط و گسترش حلقه تراموا بین مناطق مختلف در بوداپست به‌زودی آغاز می‌شود. شرکت مجری طرح اولین درخواست خود را برای تأمین مالی ۲۵.۸ میلیون یورویی برای تحولات آتی در چارچوب چرخه بودجه اتحادیه اروپا ۲۰۲۷-۲۰۲۱ ارائه کرده است.

این بودجه فرصتی برای آماده‌سازی پیشرفت‌هایی فراهم می‌کند که می‌تواند ارتباطات حمل‌ونقل را در بوداپست به‌ویژه بین مناطق حومه‌ای و مرکز شهر به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد.

برنامه تردد بوداپست

مرکز حمل‌ونقل بوداپست در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک مالی بخشی از بودجه ۷۷۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا است که توسط شهردار بوداپست در اواسط ژانویه اعلام شد.

تغییرات برنامه‌ریزی شده ارتباطی راحت و بدون وقفه بین مناطقی ایجاد می‌کند که در حال حاضر فاقد آن هستند و روش‌های حمل‌ونقل بدون انتشار را توسعه می‌دهد که بر پایداری و حفاظت از محیط‌زیست تمرکز دارند.

بهبود حمل‌ونقل عمومی در بوداپست

بر اساس برنامه عملیاتی توسعه حمل‌ونقل موسوم به «یکپارچه پلاس»، درخواست کمک مالی بوداپست برای برنامه‌ریزی پروژه‌های زیر ارائه شده است.

  • آماده‌سازی توسعه راه‌آهن زیرزمینی موسوم به هزاره و نوسازی خطوط موجود
  • تهیه و طراحی اتصال شبکه تراموا در شمال پست و بودای جنوبی با بازسازی خیابان‌های منتهی به شبکه تراموا
  • بهبود دسترسی مناطق حومه به مرکز شهر با احداث خطوط جدید مترو

اداره حمل‌ونقل بوداپست اعلام کرد که بسته اعلام شده تنها اولین گام بهبود حمل‌ونقل عمومی به‌شمار می‌رود و به‌زودی برای توسعه بیشتر درخواست بودجه ارائه خواهد داد و تمام برنامه‌ریزی‌های آن با اهداف حمل‌ونقل و توسعه شهری تعیین شده در برنامه تردد بوداپست کمک خواهد کرد.

بهبود حمل‌ونقل عمومی در بوداپست

برنامه تردد بوداپست برای دوره‌ای تا سال ۲۰۳۰ بر اساس دستورالعمل‌های برنامه‌ریزی جابه‌جایی شهری پایدار توسط مجمع عمومی شهرداری بوداپست تصویب شده است و هدف کلی آن بهبود رقابت‌پذیری و حمل‌ونقل بوداپست در کنار بهبود زیست‌پذیری شهر و مناطق اطراف آن بر اساس جنبه‌های پایداری است. اصل اساسی آن نیز استفاده از برنامه‌ریزی حمل‌ونقل در خدمت ایجاد یک محیط شهری زیست‌پذیر است که اشکال پایدار جابه‌جایی را در اولویت قرار می‌دهد.

کد خبر 727805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.