میزبانی از اردوهای ملی کمک زیادی به پیشرفت ورزش قهرمانی می‌کند

مربی سابق تیم ملی کشتی‌ فرنگی گفت: ورود قهرمانان و بهترین کشتی‌گیران کشور در رده سنی جوانان به اصفهان اتفاق قابل توجهی است. برگزاری اردوهای ملی برای رده‌های پایه کشتی استان میزبان، انگیزه‌بخش است.

رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی اصفهان اظهار کرد: ورود قهرمانان و بهترین کشتی‌گیران کشور در رده سنی جوانان به اصفهان اتفاق قابل توجهی است. برگزاری چنین اردوهایی برای رده‌های پایه کشتی استان میزبان، انگیزه‌بخش است، همچنین در خودباوری و اعتماد به نفس کشتی‌گیران تأثیرگذار است. در این اردوها کشتی‌گیران جوان اصفهانی از نزدیک تمرینات اردو تیم ملی را می‌بینند و با انگیزه بیشتری برای رسیدن به تیم ملی تلاش می‌کنند. میزبانی از اردوهای ملی کمک زیادی به پیشرفت ورزش قهرمانی در آن استان می‌کند.

وی افزود: تیم جوانان کشتی فرنگی استان اصفهان یکی از موفق‌ترین تیم‌های اعزامی به مسابقات در سال‌های اخیر است که توانست که علاوه بر کسب سه مدال، رده پنجمی را پس از سال‌ها به دست آورد.

جزینی تصریح کرد: در خصوص اصطلاح «بریدن» کشتی‌گیران تیم ملی بزرگسالان مقابل کشتی‌گیران کشورهای دیگر، باید سرمربیان و مربیان تیم ملی از رده نونهالان تا بزرگسالان پاسخگو باشند، این موضوع در مسابقات صربستان کاملاً مشهود بود. برای رفع هرچه سریع‌تر این موضوع به‌طور قطع نیاز است تا علت مورد توجه و بررسی قرار گیرد و پس از تحلیل ارائه راهکار و تمرین بازخوردگیری انجام شود. اگر این نقایص مرتفع شود با توجه به پتانسیل کشتی کشورمان، نتایج درخشان‌تری در عرصه بین‌المللی خواهیم گرفت. تنها می‌توانم از تیم خودم دفاع کنم، در هر مسابقه‌ای که شرکت داشتیم هیچ‌کدام از کشتی‌گیرانم نبریدند.

میزبانی از اردوهای ملی کمک زیادی به پیشرفت ورزش قهرمانی می‌کند

وی بیان کرد: مقایسه استان اصفهان با دیگر استان‌ها به‌خصوص استان‌های بزرگ و برتر در کشتی، زود است. اصفهان در رده سنی جوانان در بین پنج استان برتر قرار دارد که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می‌شود. موفقیت یک موضوع نسبی است؛ باید دید کشتی استان کجا قرار داشته و به کجا رسیده است. از نظر من کشتی اصفهان از قعر به اوج رسیده است و تنها با تلاش و تمرین هشت‌ماهه می‌توان گفت ما موفق بوده‌ایم و نسبت به زمان، شرایط و داشته‌هایمان نمره ۱۸ یا ۱۹ حقمان است. زمانی برتری کشتی‌گیران اصفهانی مقابل تیم‌های خوزستان، فارس یا تهران خواب و رؤیا بود، اما در این مدت موفق به پیروزی مقابل این استان‌ها شده‌ایم. پس از گذشت حداقل سه یا چهار سال می‌توان استان اصفهان را با استان‌های صاحب سبک در کشتی مقایسه کرد.

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان تشریح کرد: سروش خواجه‌امیری کشتی‌گیری باهوش و دارای مجموعه‌ای از نبوغ و استعدادهای یک کشتی‌گیر کامل است و موفقیت‌های بزرگی را در پیش خواهد داشت. تبلور هر کشتی‌گیر در بزرگ‌سالی است و قله تمام قهرمانی‌ها مدال طلای المپیک است. سروش خواجه‌امیری پتانسیل رشد و رسیدن به قله کشتی را داراست و ابتدای راه قرار دارد و باید با تلاش راهش را ادامه دهد.

وی یادآور شد: به جرئت می‌توانم بگویم باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تاکنون نقش بسزایی در موفقیت‌های کشتی فرنگی اصفهان داشته است. هرچه جلوتر می‌رویم خواسته‌ها و مطالبات متناسب با پیشرفتی که به وجود می‌آید، بیشتر می‌شود در نتیجه باید شرایط و امکانات افزایش پیدا کند. در کشتی همه‌چیز نسبی است و باید زمان بیشتری بگذرد تا عملکردها مشخص شود.

به گزارش ایمنا، سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از دوشنبه، بیست‌وسوم بهمن به میزبانی شهر اصفهان آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در این اردو حمید باوفا به عنوان سرمربی و ملک محمد بویری، بختیار تقوی‌نیا، بهروز حضرتی‌پور، مهدی علیاری و یاسر کرمانی به عنوان مربی در کنار کشتی‌گیران جوان در اوزان ده‌گانه حضور دارند.

کد خبر 727779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.