۶۸۰۰ واحد روستایی در خطر زلزله مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در محدوده گسل هستند، گفت: از این میزان ۶۸۵۷ واحد معادل ۳۷ درصد مقاوم‌سازی شده است.

‌رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه بنیاد مسکن در بحث روستاها مقاوم‌سازی واحدهای روستایی است.

وی با بیان اینکه هدف از مقاوم‌سازی جلوگیری از اتفاقات در حوادث و سوانح و بلایایی طبیعی است، افزود: در همین راستا طرح بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به شناسایی ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی آسیب‌پذیر در برابر حوادث بیان کرد: از این آمار تاکنون ۵۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۵۲ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه در استان زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در محدوده گسل هستند، اضافه کرد: از این میزان ۶۸۵۷ واحد معادل ۳۷ درصد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۷۵ روستا با دارا بودن ۴۲ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی در معرض سیل و بارندگی شدید هستند، گفت: از این آمار حدود ۴۳ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر تعداد روستاهای کم‌برخوردار و غیرمقاوم (زیر ۲۰ درصد مقاوم‌سازی شده) از ۴۱۲ روستا به ۲۳۴ روستا رسیده است، اضافه کرد: طی دو سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده با تسهیلات طرح ویژه در استان، ۸۴۶۴ واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع درصد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد است، افزود: اگر سهمیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری، تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی تخصیص پیدا کند، ۱۰ درصد به آمار واحدهای مقاوم روستایی اضافه می‌شود.

خواجه‌ای با اشاره به سود ۵ درصدی تسهیلات مذکور، مصوبه دولت را خبر خوبی برای حوزه مسکن روستایی دانست و افزود: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی، شاهد رونق بیشتر ساخت‌وساز در روستاها خواهیم بود.

کد خبر 727759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.