توسعه روستایی، رویکرد بنیاد مسکن استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال در روستا را ضروری دانست و گفت: توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا خواجه‌ای امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستاها و حفظ ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم دانست و اظهار کرد: توجه به ایمن‌سازی روستاها، احداث کانال و شناسایی روستای در معرض آسیب از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و افزود: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی، ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در راستای توسعه، عمران و تأمین عادلانه امکانات بوده است و در حال حاضر طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در ۴۴۸ روستا اجرا می‌شود.

خواجه‌ای اضافه کرد: میانگین اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است و استان زنجان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر ۱۵۳ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، ادامه داد: بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به احداث ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و دو تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده است.

خواجه‌ای فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال در روستا را ضروری دانست و افزود: توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

کد خبر 693535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.