۴۰۰ واحد آرایشگری زنانه مجوز فعالیت ندارند

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: ۴۰۰ واحد آرایشگری زنانه بدون مجوز در شهر زنجان فعال است.

‌محمد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: همه‌ساله در آستانه نوروز، یکی از صنوفی که بازار داغی دارند، آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌ها به‌ویژه آرایشگاه‌های زنانه است، در همین راستا از ابتدای بهمن نظارت بر این صنف تشدید شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر رعایت نرخ‌نامه، داشتن پروانه کسب برای فعالیت یکی از موضوعات مهم برای اتاق اصناف است، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ واحد دارای پروانه و ۴۰۰ واحد آرایشگری بدون پروانه در زنجان فعال است.

رئیس اتاق اصناف زنجان افزود: در بحث نظارت بر صنف آرایشگران زنانه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف تشکیل و بررسی‌های لازم به‌عمل می‌آید.

وی ادامه داد: قانون‌گذار در خصوص مواردی که آرایشگران در امور پزشکی ورود و دخالت می‌کنند، مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است که دلیل اصلی آن نیز به خطر افتادن سلامت مردم است.

رئیس اتاق اصناف زنجان افزود: هرگونه خدمات پزشکی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ‌کس حق ندارد در محیط آرایشگاه اقدام به ارائه خدمات پزشکی کند که در صورت مشاهده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع می‌شود.

بازرگان گفت: واحد صنفی آرایشی و پیرایشی با مجوز و یا بدون مجوز اجازه دخالت در امور پزشکی را ندارد چرا که امر از حیطه اختیارات آن‌ها خارج است و در صورت احراز تخلف واحد صنفی پلمب می‌شود. 

کد خبر 727752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.