با متخلفان تداخل صنفی برخورد می کنیم

مدیر کل تعزیرات استان اصفهان گفت: اگر واحد صنفی حقوق مصرف کننده را نادیده بگیرد و مرتکب تخلفی شود نمی تواند به راحتی از زیر ذره بین سازمان تعزیرات عبور کند.

عبد الرضا صالحی مدیر کل  تعزیرات  استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با ایمنا در خصوص دست فروشان و افرادی که تداخل صنف می کنند هشدار داد: اگر گزارشی مبنی بر تداخل صنفی داشته باشیم حتما برخورد می کنیم .
برخورد با متخلفان تداخل صنفی
وی افزود: اگر اتاق صنعت و معدن و تجارت و بازرسی اصناف  گزارش بدهند سازمان تعزیرات ورود پیدا کرده و نسبت به جمع آوری آن اقدام می کند.
وی در خصوص معیار محکومیت متخلفان در طرح نوروزی گفت: اگر واحد صنفی حقوق مصرف کننده را نادیده بگیرد و مرتکب تخلفی  مثل گران فروشی، کم فروشی، فروش کالای غیر بهداشتی، فروش کالای تاریخ مصرف گذشته، اهتکار،عرضه خارج از شبکه و تخلفات صنفی  شوند از زیر ذره بین سازمان تعزیرات نمی توانند به راحتی عبور کنند.
وی تاکید کرد: سازمان تعزیرات با ابزار قانونی که در اختیار دارد جریمه نقدی، تعطیلی واحد صنفی، نصب  پارچه یا تابلو بر سر در واحد صنفی متخلف با آن برخورد می کند.
 در آرایشگاه ها تعرفه توافقی نداریم
وی در خصوص  میزان هزینه های توافقی آرایشگاه ها گفت: به هیچ عنوان  تعرفه توافقی نداریم و همه مکانیزم ها مشخص شده است؛ اگر موردی را اتاق اصناف، شکات و یا سازمان  صنعت و معدن و تجارت به ما  ارجاع دهند حتما برخورد می شود چرا که نرخ تعرفه ها  مصوب است و همه ی آرایشگران باید با آن نرخ  تعییین شده اقدام کنند.
صالحی در خصوص نظارت و بازرسی از آرایشگاه ها گفت: تیم ویژه بازرسی آرایشگاه های زنانه و مردانه فعالیت خود را آغاز کرده و تخلفات صنفی را رصد می کند.
پلمپ 17 آرایشگاه متخلف
 وی ادامه داد: 17 آرایشگاه زنانه به علت تخلفاتی از قبیل اخذ مبالغ  اضافی از مشتریان، انجام کارهای پزشکی  و دخالت در این حرفه  و بعضا تخلفات غیر بهداشتی که انجام می دهند تعطیل شدند.
صالحی عنوان کرد: برخورد با متخلفان در هر صنفی در اولویت کاری نیروی انتظامی، اداره کل تعزیرات، سازمان صنعت و معدن و تجارت و بازرسی اصناف قرار دارد./01183/142/10
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 271022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.