یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و روسیه در حوزه قرنطینه دامپزشکی و حفظ نباتات امضا شد

در جلسه برگزار شده با حضور رئیس سازمان دامپزشکی ایران و رئیس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه، یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و روسیه در حوزه قرنطینه دامپزشکی و حفظ نباتات امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، نشستی با حضور مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی ایران و رئیس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه (روسلخوزنادزور) سرگئی دانکورت در مسکو با همراهی پیمان پاک قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و بازرگانی و کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران در این نشست، خواستار گسترش همکاری‌های دو جانبه و رفع محدودیت‌های صادراتی در خصوص لبنیات و محصولات شیلاتی به کشور روسیه شد.

در این جلسه، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه قرنطینه دامپزشکی، حفظ نباتات و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه واردات و صادرات توسط رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه امضا شد.

در راستای این سفر جلسات فنی و کارشناسی با حضور حسن اختیارزاده، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی و ساونکوف، رئیس بخش دامپزشکی و معاون رئیس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه در راستای حل مشکلات صادرات لبنیات و آبزیان ایران به فدراسیون روسیه برگزار و مقرر شد در جهت رفع مشکلات، جلسات فنی مداوم به صورت برخط در هفته‌های آتی بین دو کشور برگزار شود.

کد خبر 727583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.