انتخاب افراد اصلح موجب شتاب توسعه منطقه می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: روند توسعه در منطقه با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح، شتاب بیشتری می‌گیرد.

یونس فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شناسنامه سیاسی هر فرد شرکت در انتخابات است، اظهار کرد: در ۴۵ سال اخیر بیش از ۴۰ انتخابات از جمله ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر در کشور برگزار شده است که این نشان از مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم و همچنین انتخاب افراد اصلح در انتخابات برای یک منطقه موجب قدرت‌آفرینی می‌شود.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: روند توسعه هر منطقه با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح شتاب بیشتری می‌گیرد، چراکه نمایندگان استان می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

فاتح با بیان اینکه ۱۰۵۰ صندوق در شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو برای اخذ رأی شهروندان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد صندوق ۸۲۶ صندوق مربوط به تبریز و سایر صندوق‌ها مربوط به شهرستان اسکو و آذرشهر است، یک صندوق نیز متعلق به اقلیت‌های مذهبی است که به عنوان حوزه فرعی تهران برگزار خواهد شد.

فاتح در خصوص آخرین اطلاعات تأیید صلاحیت‌ها، گفت: تاکنون ۲۸۷ نفر کاندیدا از طریق شورای نگهبان برای رقابت در انتخابات سال جاری تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۰۷ نفر ثبت‌نام اولیه برای کاندیدای مجلس شورای اسلامی و ۲۴ نفر نیز برای انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام شده است، افزود: از این تعداد ۵۵۷ نفر در ثبت‌نام نهایی ثبت شده، ۳۸۷ نفر از سوی هیئت اجرایی و ۱۸۵ توسط هیئت نظارت استان تأیید شده است.

کد خبر 727565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.