افزایش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در زنجان

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان زنجان داریم، گفت: این آمار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی عزیزخانی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های ۵۶ و ۵۵ با جمعیت ۳۵ میلیون نفر پوشش بیمه‌ای ۲۰ درصد بود که امروز این درصد پوششی به ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود: در حوزه‌های درمانی و سلامت ۱۰۰ درصد جامعه ایرانی در قالب صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه هستند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه امروز ۴۰۴ مرکز درمانی مربوط به خودسازمان در کشور فعال است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی ۴۷ میلیون نفر تحت حمایت دارد که ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی هستند.

وی گفت: امروز ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در استان زنجان نیز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۲۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۴۵۰۰ نفر با برگزاری آزمون به خانواده تأمین اجتماعی اضافه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: هفت شعبه در شهر زنجان و شهرستان‌ها و دو بیمارستان و پنج مرکز درمانی داریم.

عزیزخانی با اشاره به اینکه در بحث بیمه فراگیر ایرانی اقدامات متعددی صورت گرفته است، گفت: البته دنبال اجرای بیمه توافقی با همکاری ادارات هستیم.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح و اضافه شدن دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، ماهانه یک همت درآمد به سازمان برگردانده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در خصوص بیمه‌های خاص هم دغدغه داریم و به دنبال پایش و به‌روزرسانی آمار موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث کارگران ساختمانی به اندازه‌ای که منابع سازمانی اجازه دهد به لیست بیمه قبلی اضافه می‌کنیم، گفت: در استان زنجان بیمه کارگران ساختمانی برای ۱۱ هزار نفر برای پنج هزار نفر بافنده و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر راننده پرداخت می‌شود.

عزیزخانی ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۵۰۰ بازنشسته داریم که این آمار نسبت به قبل ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: ۵۳ درصد بازنشستگان استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند که آمار آن در استان زنجان ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

کد خبر 727562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.