۱۰ هزار زن خانه‌دار در استان کرمانشاه بیمه شدند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، اسکندر کاکایی در نشست خبری امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و درصد پوشش این بیمه در استان به ۴۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه طی دو سال اخیر دو درصد به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اضافه شده، اما همچنان نسبت به میانگین ۵۴ درصدی کشور عقب هستیم که دلیل آن نیز فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای از جمله نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری، بیمه روستاییان و عشایر و… است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲۶۷ هزار بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در کرمانشاه وجود دارد و تعداد ۱۵۸ هزار ۴۵۰ بیمه شده اجباری تحت پوشش هستند و در حال حاضر ۳۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی در حال حاضر در استان داریم که میزان پرداختی مستمری آنها در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بوده است.

کاکایی گفت: روند افزایش پوشش تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف طی حدود چهار سال اخیر را شاهد بودیم و مجموع بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران ما در این مدت در مجموع ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری نیز در این چهار سال ۹۰۰۰ افزایش یافته است که حداقل هفت هزار نفر آنها مربوط به بخش صنعت بوده است و روند افزایش بیمه شدگان اجباری خصوصاً در دو سال اخیر کم سابقه بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در حالی که میانگین تعداد بیمه شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بوده، این تعداد در دو سال گذشته هر سال حدود سه هزار نفر بوده است.

طلب ۴۸۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از کارفرمایان

وی گفت: ۲۱ هزار کارگاه در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که اشتغالزایی آنها از یک نفر تا چند صد نفر است و کارگاه‌ها مستمر تحت رصد و بازرسی این اداره کل می‌باشد و در برخی موارد شاهد فرار بیمه‌ای هستیم و این فرار بیمه‌ای گاهی از سوی خود کارفرمایان رخ می‌دهد که تمایلی به بیمه نیروهای خود ندارند و در برخی موارد هم خود کارگران به این موضوع دامن می‌زنند و مطالبه گر نیستند.

کاکایی گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی از کارفرمایان طلب دارد و پرداخت این مطالبات کمک بسزایی به تأمین منابع تأمین اجتماعی خواهد کرد.

بیمه بیش از ۱۰ هزار زن خانه‌دار در کرمانشاه

وی گفت: سیاست تأمین اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه در بین اقشار مختلف جامعه است و در این راستا بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار را در دستور کار داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تأمین اجتماعی هستند و توسعه پوشش بیمه تأمین اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه کمک بسزایی به رفع ناترازی منابع خواهد کرد.

وی گفت: با اقداماتی که طی سنوات اخیر از سوی سازمان تأمین اجتماعی کشور انجام شده است خوشبختانه موضوع ناترازی تا اندازه زیادی حل شده و نه تنها برای پرداخت مستمری دیگر نیازی به استقراض از بانک‌ها نداریم، بلکه بخش زیادی از بدهی که به بانک رفاه داشتیم نیز تسویه شده است.

طی ۴ سال اخیر مستمری بازنشستگان ۱۵۰ درصد افزایش داشته است

کاکایی افزود: مستمری بازنشستگان در چهار سال اخیر و در قالب طرح همسان سازی و برخی مصوبات قانونی ۱۵۰ درصد رشد داشته است و تأمین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند و برای هر افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیأت وزیران هستیم.

وی دلیل تفاوت در مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را نیز تفاوت در دستمزد و سابقه بیمه شدگان در مدت بیمه پردازی دانست.

مردم مراقب پیامک‌های جعلی باشند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی از خدمات مهم، توسعه خدمات غیرحضوری است و هم اکنون ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در کنار توسعه خدمات الکترونیک، تقاضا داریم مردم مراقب پیامک‌های جعلی که ادعا می‌شود از سوی تأمین اجتماعی ارسال شده، باشند و این سازمان هیچ گونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص ارسال نمی‌کند و مردم باید مراقب این موضوع باشند.

وی از افراد خواست هرگونه سوالی درباره خدمات و مباحث مربوط به تأمین اجتماعی دارند را از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ با این سازمان در میان بگذارند.

کد خبر 726236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.