تأمین اجتماعی ۴۰ مستمری‌بگیر ازکارافتاده و بازنشسته از ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال دارد

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی ۲۰ نفر کارافتاده از ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال و همینطور ۲۰ نفر مستمری‌بگیر از ۱۱۵ سال تا ۱۲۰ سال دارد که مسن‌ترین آن‌ها در تهران، زنجان و اصفهان ساکن هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس تقی‌پور با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ میلیون نفر بیمه شده اصلی و ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند.

تقی پور ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی در ارتباط است و خدمات ۱۸ گانه به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهد که از جمله آن پرداخت مستمری به بازنشستگان، ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای است.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور خدمات درمانی مستقیم ارائه می‌دهد و همینطور با مراکز درمانی وزارت بهداشت نیز  طرف قرار داد است که درمان غیر مستقیم محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان را اجرایی کرد که در این طرح یک هزار میلیارد تومان بخشودگی جرائم داشته‌ایم.

تقی پور یادآور شد: تأمین اجتماعی ۲۰ نفر کارافتاده از ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال  و همینطور ۲۰ نفر مستمری‌بگیر از ۱۱۵ سال تا ۱۲۰ سال دارد که مسن‌ترین آن‌ها در تهران، زنجان و اصفهان ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی ۵۲ سال است که خدمات ارائه می‌کند گفت:  ۵۰ نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بین ۴۱ تا ۵۲ سال است که دارند خدمات دریافت میکنند.

در ادامه داستانی، مدیر درمان استان خراسان رضوی  در جریان این بازدید از بیمارستان فارابی با بیان اینکه ما در استان خراسان رضوی سه بیمارستان در مشهد و تربیت حیدریه داریم، گفت: ظرفیت این سه بیمارستان ۴۵۴ تخت است. همچنین ۱۱ درمانگاه و پنج پلی کلینیک تخصصی داریم و سالانه ۲.۵ میلیون نفر ویزیت سرپایی می‌شوند و آمار ۵۰ هزار بستری و ۳۵ هزار جراحی را در سال گذشته ثبت کردیم.

وی افزود: با ۴۰۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و مجموع تعهدات ما در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۲۱ میلیون نفر خدمات ویزیت از مراکز طرف قرارداد دریافت کرده‌اند و ۲۲۰ هزار نفر نیز خدمات بستری گرفتند.

نظام نیز مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در این استان ۴۶ شعبه، ۱۲ کارگزاری و ۲۰ شعبه اقماری داریم، گفت: ۴۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش ما قرار دارند. از ابتدای امسال ۱۸ گروه از بازنشستگان را در طرح کرامت رضوی پذیرش کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری ۳۰ تا ۴۰ هزار مستمری‌بگیر به مشهد مقدس مشرف شوند که تعداد زیادی از آن‌ها زیارت اولی‌اند.

کد خبر 314925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.