سیاه‌نمایی و ناامیدی از مضامین سینمایی رخت بسته است

رئیس سازمان سینمایی گفت: در یک سال اخیر بالغ بر ۴۳٠٠ فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، تله فیلم و سینمایی در سینمای ایران تولید شد و زمانی که به مرور این آثار می‌پردازیم، شاهدیم سیاه‌نمایی و ناامیدی از مضامین سینمایی رخت بسته البته این موضوع به این معنا نیست که نقد نکنیم چرا که وظیفه سینما دیده‌بانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد خزاعی شامگاه یکشنبه _بیست‌ودوم بهمن_ در اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر ضمن گرامیداشت یاد هنرمندان فقید با بیان اینکه سال گذشته لحظات تلخ و شیرینی برای سینمای ایران رقم خورد، اظهار کرد: در این سال درگذشت هنرمندان، معیشت، اقتصاد و امنیت شغلی سینماگران مطرح شد و در تلاشیم تا این مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: با کرونا و اغتشاشات سینما رو به ویرانی بود اما امروز سینمای ایران زنده و دارای شرایط مطلوب است، مخاطبان رکورد خوبی را در حوزه تعداد مخاطب رقم زدند که دستاورد خوبی برای سینما بود.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه باید به فکر اقتصاد سینماگران کشور باشیم، خاطرنشان کرد: برخی نقد می‌کنند چرا برخی فیلم‌ها حضور ندارند، در این مسیر اول باید درباره اقتصاد سینما حرف می‌زدیم و پس از آن به فکر این موضوعات باشیم.

خزاعی با اشاره به توسعه زیرساخت سینمای ایران در دولت سیزدهم عنوان کرد: در ۴٠ سال ۵۷٠ سالن داشتیم و در طول این دولت ۲۵٠ سالن افتتاح شد و در تلاشیم آمار را به هزار سالن برسانیم.

وی در خصوص رونق گرفتن چرخه تولید در سینما تصریح کرد: در یک سال اخیر بالغ بر ۴۳٠٠ فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، تله فیلم و سینمایی در سینمای ایران تولید شد و زمانی که به مرور این آثار می‌پردازیم، شاهدیم سیاه‌نمایی و ناامیدی از مضامین سینمایی رخت بسته البته این موضوع به این معنا نیست که نقد نکنیم چرا که وظیفه سینما دیده‌بانی است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه سال جدید سینما را همدلی، همگرایی و اعتلا برای سینما نامگذاری می‌کنیم تا آثاری ارزشمند تولید کنیم، عنوان کرد: اگر قصد ایجاد همدلی و همگرایی داریم، باید از دو قطبی‌سازی جلوگیری کنیم و تلاش کنیم اتفاقات خوبی در سینمای ایران رقم بخورد.

وی گفت: در سینما باید بخش خصوصی فعالیت کند و در این مسیر ارگان‌های دولتی موظف به حمایت از آن‌ها هستند و باید به این نکته توجه کرد که حضور نهادها و سازمان‌ها محدود به سینمای امروز نیست بلکه در دهه‌های قبلی نیز شاهد این امر بودیم.

رئیس سازمان سینمای مطرح کرد: نسل‌کشی امروز غزه بی سابقه است اما جریان مقاومت روز به روز ریشه‌دارتر خواهد شد و افراد جدیدی وارد این میدان می‌شوند، در این مسیر باید برای غزه و کودکان غزه فیلمسازی کنیم تا این جریان مقاومت را به رخ بکشیم.

کد خبر 727473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.