۲۶۰۰ پرونده کالایی در اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از ۲۶۰۰ پرونده کالایی در اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شده است.

‌غلامحسن مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: سال جاری ۲۶۰۶ فقره پرونده کالایی شامل ۸۸۳۳ ردیف قبض کالا به مبلغ تقریبی ۶ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۲۵ فقره پرونده به تعداد ۵۳۷۶ قبض کالا به فروش رسیده است، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ۲۷۴ فقره پرونده به تعداد ۹۵۳ ردیف قبض کالا نیز بر اساس احکام برائت صادره از مراجع قضائی رسیدگی کننده، به صاحبان کالاها مسترد شده است، اضافه کرد: ۶۳۶ فقره پرونده به‌تعداد ۲۲۹۲ ردیف قبض کالای غیرقابل مصرف به ارزش تقریبی ۱۳۶ میلیارد ریال نیز منهدم شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ فقره پرونده کالای متروکه گمرکی به ارزش تقریبی ۸۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز بر اساس درخواست اعاده اظهارنامه از سوی گمرک و جهت حمایت از چرخه تولید کشور، به گمرک زنجان اعاده شده است.

مهری گفت: ۳۵ فقره پرونده به تعداد ۱۷۵ ردیف قبض کالا به ارزش تقریبی ۱۹۸ میلیارد ریال نیز به علت صدور حکم بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واگذار شده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان ادامه داد: اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان اموال تملیکی، تأمین و تجهیز تدریجی انبارهای سازمان در سطح کشور به‌خصوص خرید انبار مناسب در استان زنجان، اصلاح قوانین و مقررات دست‌وپاگیر و صدور مجوزهای راهگشای نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این سازمان صورت گرفته است.

کد خبر 727279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.