۳۴۰۷ ردیف کالا توسط مدیریت اموال تملیکی تهران تعیین تکلیف شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طی چهار ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ۳۴۰۷ ردیف کالا به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد ریال در مدیریت اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شدند.

به گزارش ایمنا، علی صالحی با حضور در گمرک غرب تهران از انبارها و پارکینگ‎‌های این گمرک بازدید کرد؛ یکی از انبارهای موجود در گمرک غرب تهران ویژه کالاها، اقلام و اجناسی است که گاهی حتی از سال ۱۳۹۲ وارد این انبار شده و تاکنون در خصوص وضعیت آن کالاها تعیین تکلیفی توسط مسئولان امر صورت نگرفته است، از این رو دادستان تهران ضمن بازدید از این انبار در خصوص تعیین تکلیف اموال این کالاها دستور ویژه صادر کرد.

وی با حضور در پارکینگ ویژه کشنده‌های سنگین در جریان آخرین وضعیت نگهداری و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص نحوه تعیین تکلیف این کشنده‌ها قرار گرفت، همچنین پس از بازدید از انبارها و پارکینگ‌های گمرک غرب تهران جلسه‌ای با حضور دادستان تهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در بازدید برگزار و مصوباتی در آن جلسه تصویب شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص بازدید از انبار و پارکینگ‌های گمرک غرب تهران اظهار کرد: در راستای اجرای دستور ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر نظارت بر کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات، به صورت ماهانه و مرتب به همراه همکاران خود و مدیران دستگاه‌های اجرایی از این انبارها بازدید داریم.

وی با اشاره به مصوباتی که در جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در بازدید به تصویب رسید، افزود: در این جلسه مقرر شد تا ۳۰۰ ردیف کالا به ارزش مالی ۳۷۰ میلیارد ریال طی چند روز آینده توسط مدیرت اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شود.

صالحی گفت: با توجه به اینکه ۱۸۰۳ دستگاه کشنده در گمرکات استان تهران (گمرک تهران و گمرک غرب تهران) وجود دارد، به منظور تسهیل در تعیین تکلیف و فرآیند ترخیص آن‌ها، مهلت اعتبار تاییدیه استاندارد از سه ماه به ۶ ماه بدون دریافت هزینه افزایش پیدا کرد، همچنین مقرر شد تا به مالکان کشنده‌ها اعلام شود تا در مدت یک ماه نسبت به اعلام منشأ ارز پرداختی جهت واردات اقدام کنند، در غیر این صورت پس از انقضای موارد قانونی این کالاها متروکه اعلام و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی چهار ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ۳۴۰۷ ردیف کالا به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد ریال در مدیریت اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شدند.

منبع: میزان

کد خبر 678967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.