خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اعاده بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال کالا طی ۶ ماهه نخست سال جاری به گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، اردشیر محمدی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نسبت به اعاده کالاهای متروکه به گمرکات کشور در راستای طی فرآیند قانونی و ترخیص از طریق صاحبان کالا اقدام می کند، اظهار داشت: در این راستا بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال کالا در ۶ ماهه گذشته به گمرکات کشور اعاده شده است.
وی به عملکرد این سازمان در اعاده کالاهای متروکه طی ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: طی ۶ ماه گذشته بالغ بر ۱۶۳۸ میلیارد تومان کالای متروکه که برای تعیین تکلیف به این سازمان ارائه شده بود به گمرکات کشور اعاده شد.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: کالاهای مذکور عموماً کالاهای صنعتی، ماشین آلات و خطوط تولید و مواد اولیه صنایع داخلی و برخی اقلام مورد نیاز در بازارهای داخلی بوده است که با تقاضای گمرک برای ترخیص از سوی صاحبان آنها به گمرکات کشور اعاده شده است.
وی افزود: این میزان اعاده کالاهای متروکه به گمرکات در حالی انجام می شود که طی سال گذشته میزان ارزش کالاهای اعاده ای نزدیک به ۳۹۰ میلیارد تومان بوده و آمار مذکور طی ۶ ماه سال جاری ۴۲۰ درصد رشد را نسبت به کل سال گذشته نشان می دهد و حاکی از نقش اثرگذار سازمان اموال تملیکی در ایفای نقش حاکمیتی و کمک به تولیدکنندگان داخلی و رشد اقتصادی کشور است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به ضرورت تسهیل و روان سازی واردات کالاهای مربوط به صنایع تولیدی، بیان داشت: با اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط برای تسهیل و روانسازی واردکنندگان شاهد رسوب کالاها در گمرکات نخواهیم بود.
وی تاکید کرد: انتظار می رود واردکنندگان کالا نیز نسبت به تعیین تکلیف کالاهای وارداتی خود در زمان مقرر اقدام کنند تا مشمول قوانین کالای متروکه و افزایش قیمت تمام شده کالا نشوند.
محمدی خاطر نشان کرد :با توجه به ساختار درآمد هزینه ای سازمان اموال تملیکی، فروش کالاهای مذکور درآمد قابل توجهی را نصیب این سازمان می کرد اما از آن جایی که نقش حاکمیتی سازمان بر نقش اقتصادی آن ارجحیت دارد نسبت به اعاده این کالاها به گمرکات اقدام شده است.
وی ادامه داد: سیاست این سازمان بر ترخیص کالا از سوی صاحبانشان از گمرک است و درصورت تقاضای اعاده کالا،حتی اگر در مرحله مزایده باشد، از مزایده خارج و به گمرک اعاده می شود.
کد خبر 120510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.