انهدام باند کلاهبردار به روش کپی کردن کارت بانکی در خوزستان

رئیس پلیس فتای خوزستان گفت: یک باند کلاهبردار که با کپی کردن کارت بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی حسینی اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این واحد پلیس که به‌رغم همراه داشتن کارت بانکی، از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود موضوع در دستور کار پلیس فتای خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار که در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کشور اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا می‌کرد، شناسایی و با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی دستگیر شد.

حسینی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان مبلغ به ارزشی مالی ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، ادامه داد: در ادامه تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر «کپی کارت» و در پوشش کارگر پارکینگ بیمارستان، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد و از حساب بانکی ۵۶ نفر از شهروندان سرقت کرده است.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند هنگام کشیدن کارت بانکی، دستگاه‌های کارت‌خوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی روی آن نباشد.

رئیس پلیس فتای خوزستان افزود: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir به صورت بیست‌وچهارساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 727117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.