افزایش خطر آلودگی زمین با آب‌های رادیواکتیو فوکوشیما

نشت آب رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما خطر آلودگی زمین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کارگران نیروگاه هسته‌ای آسیب‌دیده فوکوشیما دای‌ایچی متوجه وجود مشکلی در دریچه بیرونی یک دستگاه فیلتر آب شدند؛ آب رادیواکتیو از دستگاه تصفیه آب آلوده در این نیروگاه هسته‌ای که سال‌ها پیش تحت سونامی قرار گرفت، نشت کرده است و هرچند نظارت بر تشعشعات تاکنون هیچ تأثیری بر محیط بیرون نشان نداده، نشتی می‌تواند به افزایش خطر آلودگی زمین منجر شود.

تخریب نیروگاه فوکوشیما دای‌ایچی در یازدهم مارس ۲۰۱۱ در اثر زلزله و سونامی متعاقب آن رخ داد و بدترین حادثه هسته‌ای جهان از زمان فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ محسوب می‌شود. به‌دنبال این حادثه حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در شمال شرقی ژاپن جان خود را از دست داده یا مفقود شدند. چندین کارگر مستقر در کارخانه نیز پس از قرار گرفتن در معرض تشعشعات به سرطان مبتلا شده و از دولت غرامت دریافت کردند، زیرا مشکل آن‌ها به‌عنوان بیماری‌های شغلی شناخته شده بود.

افزایش خطر آلودگی زمین با آب‌های رادیواکتیو

نشتی آب آلوده هسته‌ای در ژاپن

شرکت برق توکیو به‌عنوان اپراتور این نیروگاه اعلام کرد این آب که ممکن است تاکنون مقداری از آن به زمین نفوذ کرده باشد، ۲۲۰ برابر سطح استاندارد مواد رادیواکتیوی را دارد که باید به دولت گزارش شود.

دستگاه فیلتر آسیب‌دیده برای عملیات تعمیر و نگهداری در حالت غیرفعال قرار گرفته، با این حال ۱۰ از ۱۶ سوپاپ آنکه قرار بود بسته شود، باز مانده است. در نتیجه ممکن است آب وارد یکی از دریچه‌های هوا شده و از طریق آن به بیرون از تأسیسات نشت کرده باشد و به زمین بچکد. شرکت قصد دارد خاکی که گمان می‌رود آب رادیواکتیو در آن نفوذ کرده باشد را حذف کند.

تاکنون سطوح تشعشعات روی مانیتورهای اطراف کارخانه و داخل ناودان‌های این مجموعه افزایشی را نشان نداده‌اند، اما به ده‌ها هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه فوکوشیما دستور داده شده است خانه‌های خود را تخلیه کنند.

افزایش خطر آلودگی زمین با آب‌های رادیواکتیو

کد خبر 726850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.