هلال احمر در هر شرایطی به هم‌وطنان خدمت ارائه می‌کند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه هلال احمر در بحث درمان وظیفه ندارد، گفت: هیچ ارگانی مثل هلال احمر اسکان ندارد و در هر شرایطی خدمات مربوطه را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حکمت‌اله هاشمی امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ با اشاره به وظایف سازمان هلال احمر اظهار کرد: محورهای اصلی فعالیت جمعیت‌های ملی هلال احمر شامل حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی به سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه، گسترش اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

وی ادامه داد: همچنین هلال احمر فعالیت‌هایی چون تهیه و تدارک و توزیع دارو، تهیه تدارک و توزیع تجهیزات پزشکی، درمانی، تهیه تدارک و توزیع مواد بهداشتی، تهیه و تدارک و توزیع مواد غذایی، تهیه و تدارک و توزیع وسایل امداد و نجات را تحت پوشش دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طبق قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور، امداد و نجات در بلایا و حوادث، آموزش همگانی و جلب مشارکت‌های مردمی، سه موضوعی است که متولی آن به طور خاص، هلال احمر است.

وی ادامه داد: درگذشته در بعضی حوادث متولی اصلی هلال احمر نبود و ما در کنار دستگاه‌های دیگر قرار داشتیم، اما در قانون توسعه تکلیف داشتیم؛ مثلاً در موضوع امداد کوهستان، قانون به ما این موضوع را تکلیف کرده است.

هاشمی افزود: در بعضی از موضوعات در گذشته ما به صورت انسانی کار را انجام می‌دادیم، اما اکنون این موضوعات به صورت قانونی به ما تکلیف شده است.

وی در ادامه به اقدامات هلال احمر در ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر استان در ۱۱ ماه امسال اقدامات متعددی در خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است که از جمله آن اجرای دو مانور امداد و نجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: البته درباره درمان هلال احمر وظیفه ندارد، اما با این حال تکنسین داریم که خدمات مربوطه را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: هیچ ارگانی مثل هلال احمر اسکان ندارد و در هر شرایطی خدمات مربوطه را ارائه می‌دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه تخصیص یک خودروی فرماندهی در ۱۱ ماه گذشته به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بوده است، گفت: در حوزه امداد و نجات نیز تخصیص تجهیزات اعتباری را به مبلغ یک میلیارد تومان داشتیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز کنترل خانم‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه هلال احمر حتی آماده ارائه خدمات به معلولین است و امکان راه اندازی مرکز کنترل معلولین را دارد، گفت: راه‌اندازی این مرکز به معلولین کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار امدادگر با هلال احمر همکاری دارند، گفت: رسته مهارت، رسته هدایت و رسته مشارکت از جمله بخش‌هایی است که این افراد در قالب آن همکاری دارند.

کد خبر 726581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.