جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در دالاهو برگزار شد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : جشنواره طبخ آبریان و غذاهای دریایی با هدف ترویج فرهنگ مصرف گوشت آبزیان به عنوان یک منبع غذایی ضروری، آشنایی با سبک پخت غذاهای سفید و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سهراب صحرایی، امروز_ چهارشنبه هجدهم بهمن_ در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی که با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان، آبزی پروران و بانوان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف گوشت آبزیان به عنوان یک منبع غذایی ضروری، آشنایی با سبک پخت غذاهای سفید و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شده است.

وی با اشاره به سرانه مصرف ناچیز آبزیان و مواد غذایی دریایی در جامعه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره‌هایی از این دست بتواند در توانمندسازی بانوان در راستای افزایش استفاده از آبزیان در انواع غذاها مؤثر باشد و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با تاکید بر فواید غذاهای دریایی و ضرورت گنجاندن آن در سبد غذایی شهروندان گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان، عرضه مستقیم ماهی و همچنین آموزش پخت و نحوه مصرف ماهی نیز می‌تواند تأثیر بسیار خوبی درافزایش مصرف آبزیان داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال جاری هفت هزار و ۸۵۴ تُن انواع آبزیان در مزارع سرد آبی و گرم‌آبی و سایر منابع آبی این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

صحرایی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید در بخش ماهیان سردابی است اظهار کرد: از مجموع تولیدات ماهی در سال‌جاری در استان، شش هزار و ۵۸۰ تن را ماهیان سردابی تشکیل می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال‌جاری به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن برسد.

وی تاکید کرد: با داشتن این میزان ظرفیت بالا در تولید و پرورش آبزیان، میزان مصرف ماهی نیز در در بین مردم استان باید افزایش پیدا کند و سهم بیشتری از سبد غذایی آنها را تشکیل دهد.

به گزارش ایمنا: بانوان شرکت کننده در این جشنواره علاوه بر طبخ ماهی به صورت بخارپز، کتلت و قلیه ماهی غذاهای متنوع دیگری را نیز در این جشنواره ارائه دادند.

کد خبر 726539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.