در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بی‌سواد بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بی‌سواد بود، اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می‌شود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است.

وی افزود: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بی‌سواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت مدرسه در کشور تصریح کرد: میانگین ساخت هر روز هشت مدرسه در دولت سیزدهم که ۶۰ درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان‌دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان در راستای گمراهی جوانان، ادامه داد: جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بوده‌ ایم و امروز به کدام قله‌ها رسیده‌ ایم، همه و همه از برنامه‌های بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است.

صحرایی خاطرنشان کرد: با تمام تلاش دشمن در نابودی این انقلاب، اما به فضل الهی و پشتوانه مردمی، اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده و شاهد تلاش ملت‌های منطقه و جهان در جهت آزادی و استقلال هستیم و این در ملت مظلوم غزه نمایان است.

وی با اشاره به تلاش معلمان، اضافه کرد: باید پیام انقلاب اسلامی در نسل جوان تجلی یابد و این آشنایی و همراهی به دست معلمان و در کلاس‌های درس محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مثلث اساسی و سه ضلع علم، ایمان و امید دارد که نقش آموزش و پرورش در تحقق هر سه مورد راهبردی و با اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای معلمان، تصریح کرد: معلمان تربیون دارند و رسانه‌ها قوی هستند، نباید از این ظرفیت در تربیت نسل آینده و بزنگاه‌های تاریخی کشور مانند انتخابات غافل شد و مقدمه گفتمان سازی در مسائل گوناگون را با همین تربیون‌ها در کشور آغاز کرد.

کد خبر 726489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.