انتشار ۱۲۰ هزار عنوان کتاب در سال جاری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایزه کتاب سال محصول انقلاب اسلامی است و عمر آن نزدیک به عمر با برکت انقلاب است، گفت: امسال در انتشار کتاب رکورد زدیم و ۱۲۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۰۹ هزار عنوان کتاب بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در مراسم جایزه کتاب سال ضمن تبریک ایام ماه رجب و عید مبعث اظهار کرد: در ماهیت فرهنگی انقلاب ایران همین بس که همه فعالیت‌های فرهنگی هنری مهم و سالیانه را با نام فجر انقلاب گره زده‌اند.

وی افزود: دهه فجر جشن پیروزی بزرگ مردم ایران است؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است و امام راحل مؤلف، مفسر، فقیه و حکیمی برجسته بودند و مهمترین کتاب‌های حوزه معارفی خود را در دهه‌های سوم و چهارم حیاتشان نوشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب شخصیت بزرگ فرهنگی و شاعر، ادیب و نویسنده‌اند که افتخاری بزرگ به‌شمار می‌روند و اگر انقلاب‌های دنیا به نظامیان خود می‌بالند انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که همه رهبران برجسته آن از شخصیت‌های والای فرهنگی هستند که اتفاقی بی نظیر است.

اسماعیلی با بیان اینکه دهه فجر قله فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور است، ادامه داد: امسال پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر را شاهد بودیم؛ چرا که آن را با نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز کردیم و ۷ میلیون نفر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند، هم‌زمان با فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امکان فروش مجازی کتاب نیز وجود داشت و در این مسیر دولت مردمی شعار عدالت فرهنگی را اجرا کرد چرا که توانستیم تعداد زیادی کتاب را رایگان به در منازل برسانیم البته برخلاف چنین امکانی ۷ میلیون نفر نیز در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم ایران افرادی فرهنگی هستند؛ عظمت ایران فرهنگی بسیار بزرگ‌تر از مرزهای سیاسی آن است و قدرت تأثیر گذاری بالایی دارد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه امسال مهم‌ترین کتابخانه‌های کشور افتتاح شد، عنوان کرد: در خرم آباد کتابخانه‌ای بود که ۲۲ سال از آغاز عملیات ساخت آن می‌گذشت ولی در دولت مردمی توانستیم آن را تکمیل کنیم؛ کمتر کتابخانه‌ای را افتتاح کردم مگر اینکه فردای روز افتتاح صفی طولانی برای ثبت نام در آن کتابخانه ایجاد نشده باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه جایزه کتاب سال محصول انقلاب اسلامی است و عمر آن نزدیک به عمر با برکت انقلاب است، تصریح کرد: امسال در انتشار کتاب رکورد زدیم و ۱۲۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است در حالی که سال گذشته این عدد ۱۰۹ هزار عنوان کتاب بود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های استانی را آغاز کرده‌ایم، گفت: جشنواره پژوهش‌های فرهنگی را نیز چندی پیش برگزار کردیم و از منظر فرهنگی امیدوار به نیل به تمدن نوین اسلامی هستیم که رخ خواهد داد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: امسال در حوزه تأمین کاغذ مورد نیاز برای آموزش و پرورش توانستیم به خودکفایی دست یابیم و ۱۵۵ میلیون کتاب درسی را با کاغذ ایرانی چاپ کردیم، البته باید توجه داشت روزی که دولت را تحویل گرفتیم تولید کاغذ در کشور ۵ هزار تن بود درحالی که امروز به هشتاد هزار تن رسیده است.

اسماعیلی یادآور شد: در آینده نزدیک، ۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید کاغذ در کشور افزوده خواهد شد و می‌توانیم در کمتر از دو سال به صادر کننده در این حوزه تبدیل شویم.

کد خبر 726459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.