زنده‌گیری ۳۹۴ قلاده سگ در محدوده منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از دو شهر نخست کشور در زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب است، گفت: در سال جاری ۳۹۴ قلاده سگ زنده‌گیری و از این تعداد ۲۸۷ مورد به‌صورت کامل عقیم‌سازی شدند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یک کارشناس در سطح منطقه ۵ آماده است که با پیگیری پیام‌های دریافت شده از ۱۳۷ مشکلات موجود را برطرف کند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در محلاتی که تعداد سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است، مسئولان ۸۰ مرتبه اقدام به زنده‌گیری آن‌ها کردند و تعدادی از آن‌ها را به دام انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پس از زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را به پناهگاه منتقل می‌شوند، افزود: این سگ‌هایی که در پناهگاه هستند در مرحله نخست انگل‌زدایی می‌شوند و پس از آن به ترتیب واکسیناسیون، شست‌وشو و برای عقیم‌سازی آماده می‌شوند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب و داروهایی که در دوران عقیم‌سازی مصرف می‌کنند، یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان است، با این وجود جمعیت آن‌ها در سطح منطقه تحت کنترل است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورتی که مورد خاصی مشاهده کردند، به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

کارگر تصریح کرد: در سال جاری ۳۹۴ قلاده سگ زنده‌گیری و از این تعداد ۲۸۷ مورد به‌صورت کامل عقیم‌سازی شدند.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از دو شهر نخست کشور در زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب است، ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه و دستورالعمل‌های موجود هر سازمانی یک سری از وظایف را عهده‌دار است و شهرداری بر اساس شکایت‌های مردمی یا گزارش اکیپ‌های بازرسی، سگ‌های بلاصاحب را در قسمت‌های مختلف شهر شناسایی، زنده‌گیری و به پناهگاه‌های مجاز و مورد تأیید منتقل می‌کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: شهروندانی که در سطح و حاشیه محلات به این سگ‌ها غذا می‌رسانند، شهرداری را با معضل بسیار بزرگی مواجه کرده‌اند که از آن‌ها تقاضا می‌شود از غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب خودداری کنند.

کارگر با اشاره به اینکه شهروندان نباید به دلیل حس دلسوزی غذا در اختیار سگ‌های بلاصاحب قرار دهند، اضافه کرد: این حیوانات باید در زیستگاه‌های طبیعی، غذای مورد نیاز خود را به‌دست آورند تا جمعیت آن‌ها بر اساس زیست‌گاه و میزان غذایی که تهیه می‌کنند، کنترل شود.

کد خبر 726456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مصطفی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    37 10
    سلام. اون کارشناسی که میگه به این زبون بسته ها نباید غذا داد تا غذای خودشون رو از زیستگاه خودشون پیدا کنند. میشه واضح وشفاف بگه که زیستگاه این مخلوقات خداوندی دقیقا کجاها ست؟ هر جایی رو که آدمیزاد پرمدعی تصاحب کرده و جایی واسه غیر آدمی باقی نمونده، اون بنده های خدا هم که به این موجودات رحم میکنند و بهشون ته مونده غذا رو میدند و شما نمیتونید تحمل کنید.برید ببیتید که کشورهای درست وحسابی چیکار کردند که همزیستی مسالمت آمیز اون ها با طبیعت برقرار شده وهرروز شاهد فزونی رحمت الهی براونها هستیم.
  • Hassan IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    11 5
    تشکر
  • احمد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    7 7
    از‌گوشت‌انها‌سوسیس‌وکالباس‌درست.کرده‌
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    33 11
    من غذا می دهم نمی توانم خودم سیر باشم حیوان گرسنه باشه من شیعه مرتضی علی ام
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    8 1
    مگر چقدر سگ هست که اینقدر تازه گرفتن
    • کاربر IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      افرین.دمت گرم‌گل گفتی.علی نگهدارت.درپناه خدای مهربان باشید
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    14 19
    تورا خدا این سگ های ولگرد را از بهارستان اصفهان جمع کنید آسایش را از ما گرفته نمی تونیم پیاده‌روی کنیم تو آپارتمان ۵۹ متری زندگی میکنیم وپادرد گرفتیم چون پارک محله پر از سگ است آخه گناه ما چی ته بیابون زندگی میکنیم بهارستان اصفهان را پاک سازی کنید خدا خیر تون بده
    • ایرانی US ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 4
      شماپارک برووبدون اینکه آزاری برسانی کاری باشما ندارن، میخوای مطمعن شی کمی نون همراه خودت داشته باش دیدی کمی بده به زبان بسته ها بیمه میشی واصلا کاریت ندارن، کمی محبت کن، نازشان بکن، حرف بزن می‌فهمند خوب هم میفهمند
  • ناشناس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    10 3
    بله. ممنون از زحمات شما. اقیمشون کنید و بیارید تو روستاهای شرق اصفهلن رهاشون کنید
    • احمد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 0
      درود بر شما با این ایده
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    5 0
    سلام . خداخیرشون بده همینکه به این مخلوقات دوست داشتنی آسیبی نمیرسانندوآنهارابحای امن میبرندومحبت میکنندماانسانهابایدازهمه مخلوقات مراقبت کنیم ودوستشان بدلریم تاخداهم راضی باشه واقعادرست نیست که برخی بانابودی این حیواتات دوست داشتنی راضی میشوندوازعواقب ناله ونفرین این زبان بسته هانمیترسندرحم کنیم تاخداهم رحممان کند.باحیوانات مهربان باشیم . تشکروخسته نباشید.
  • حسنا IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    3 1
    من سپاهان شهرم از این سگ های ولگرد می ترسم گله های پنج نفره در حال حرکت اند به آدم ها صبح زود که می ریم سر کار حمله میکنند بارها بجن حمله کرده اند من وحشت زده فرتر می کنم اما پادرد دارم
  • سید محمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    3 2
    سلام خدا بهتون خیر بده هر هفته شاهد حمله یک های ولگرد به مردم هستیم و متأسفانه هر از گاهی بچه های معصوم سر این قضیه دریده و یا کشته می‌شوند این دلسوزی های احمقانه را بذارید کنار اگه چندتا سگ به عزیز دل خودتون حمله کنه همین خزعملات را میگید. تو کشور های خارجه هم برای کنترل جمعیت سگ ها برنامه دارند
  • منتقد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    6 0
    البته اگه آدمیزاده زیستگاهی واسشون باقی گذاشته باشه
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    فقط بلدن این زبون بسته ها رو بگیرن به خدا سگ تا کاری باهاش نداشته باشی کاری ندارم فقط بادین سگ بگیرن من داخل نجف آباد اصفهان ساعت۹شب گرگ دیدم نزدیک بود سکته کنم فقط بلدن سگ بگیرن
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    حداقل چند تاشون رو عقیم نکنید ، سگ موجود خاصیه شرف داره به خیای از آدما که اصلا نباید وجود میداشتند
  • اریاایرانی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    سگ های بلاصاحب درهمه ی شهرهای کشورمشکلات زیادی بوجودآورده ومتاسفانه شهرداری هابی توجه ازکناراین مشکل ردمیشن