برگزاری نشست‌های شهراندیشی برای بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مسیر بررسی تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان نشست‌های شهراندیشی را با حضور نخبگان اقتصادی شهر، اعضای ادوار شورا و شهرداری و با بخشی از دانشگاهیان برگزار کردیم که این مجموعه نشست‌ها تصمیم‌گیری‌ها را واقعی‌تر و بهینه‌تر کرده است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تلاش باشگاه شهراندیشان ترویج فرهنگ مشورت‌پذیری و مشارکت‌جویی میان کارگزاران شهری بود، چراکه این موضوع قابل اهمیت است که در هر مسئله و تصمیمی خود را بی‌نیاز از مشورت ندانیم و نخبگان شهری در هر کسوتی که قرار دارند، بتوانند درباره آن موضوع مشورت کنند.

وی با بیان اینکه این روزها تجلی این مشورت‌پذیری در برنامه «اصفهان من» با کمپین «من اگر شهردار اصفهان بودم» نمایان است، افزود: از این طریق ایده‌های شهروندان جمع‌آوری می‌شود و به تناسب آن بخشی از داده شهراندیشان ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: قرار بر این است که در سکوهای مجازی و بر خط از شهراندیشان شهر دعوت کنیم، علاوه بر این در رویدادهای مستقل حضوری که تا به حال حدود ۹ رویداد با موضوعات مختلف شهر هوشمند، برنامه ۱۴۱۰، مسائل مربوط به کتابخانه‌های شهر، حوزه آلودگی هوا، شاخص‌های زیست‌پذیری، شهراندیشان به بیان ایده‌های خود پرداخته‌اند که امیدوارم این اتفاق به‌طور مستمر صورت گیرد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در مسیر بررسی و تصویب لوایح شهرداری نیز جلسه شهراندیشی ویژه‌ای را برگزار می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون که در مسیر بررسی تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان هستیم، نشست‌های شهراندیشی را با حضور نخبگان اقتصادی شهر، اعضای ادوار شورا و شهرداری و با بخشی از دانشگاهیان شهر در بخش بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی برگزار کردیم که این مجموعه نشست‌های شهری ورودی‌های خوبی را در اختیار مدیریت شهری قرار داده و تصمیم‌گیری‌ها را واقعی‌تر و بهینه‌تر کرده است.

وی گفت: امیدواریم در مسیر پیش‌رو این فرصت و امکان تداوم داشته باشد تا به عبارتی بتوانیم صدای شهروندان را در خصوص مشورت‌ها بشنویم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اتفاق خوبی که سال جاری رخ داد، سامانه بودجه‌ریزی مشارکت بود که در پرتال اصفهان من طی ۱۰ روز ۱۰۰۰ پیشنهاد شهروندی برای بودجه ارسال شد، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل موارد سامانه بودجه‌ریزی مشارکت انجام می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد در اعتبارات مستمر عمرانی شهرداری قرار خواهیم داد و امیدواریم مسیر مشارکت‌جویی و مشورت‌پذیری با شهروندان روز به روز تکامل پیدا کند.

کد خبر 726352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.