انتقال آب به کاتالونیا در پی بحران خشکسالی

کاتالونیا در صورت ادامه خشکسالی، ممکن است نیاز به واردات آب با کشت‌های نفتکش پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسئولان کاتالونیا، والنسیا و دولت اسپانیا به توافقی دست یافتند تا طرحی برای انتقال آب از والنسیا به کاتالونیا به عنوان راهی برای کمک نسبی به تشدید بحران وخیم خشکسالی که منطقه مدیترانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پایه‌ریزی کنند.

ایده پشت طرح این است که در تابستان اگر وضعیت خشکسالی کاهش نیابد، قایق‌ها آب شیرین‌شده را از کارخانه ساگونت Sagunt (در منطقه والنسیا) به بارسلونا منتقل کنند.

هفته گذشته، مقامات کاتالونیا وضعیت اضطراری خشکسالی را در سیستم آب Ter-Llobregat اعلام کردند که نیاز آبی حدود ۸۰ درصد از جمعیت منطقه را تأمین می‌کند. شرایط اضطراری شامل محدودیت‌های مختلفی در مصرف آب فردی، شهری، تجاری و کشاورزی است.

انتقال آب به کاتالونیا در پی بحران خشکسالی

طرح اضطراری خشکسالی بر اساس همبستگی منطقه‌ای

این طرح بین این سه دولت منطقه‌ای در تلاش برای انجام اقدامات ضربتی در مورد وضعیت خشکسالی مزمن که کاتالونیا را در دو سال و نیم گذشته تحت تأثیر قرار داده، مورد توافق قرار گرفت.

اسپانیا هزینه‌های تولید آب را پوشش می‌دهد، در حالی که کاتالونیا هزینه انتقال آن از ساگونت را پرداخت می‌کند. بر اساس این پروژه، هفت هکتومتر مکعب (یا ۲۳ میلیون لیتر) آب، هر روز توسط کشتی‌های نفتکش در گرم‌ترین ماه‌های سال به منطقه کاتالونیا وارد می‌شود.

اکنون در اسپانیا بحث مسئله "همبستگی آب" بیش از پیش مطرح شده است و به گفته مسئولان ممکن است این اصطلاحی باشد که همه افراد در آینده به آن عادت کنند.

کد خبر 726107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.