اولین وظیفه مجریان انتخابات حفظ سلامت آن است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان گفت: مجریان انتخابات باید با کسب آموزش‌های لازم، هنگام اجرای انتخابات تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند تا در روز انتخابات روند اخذ رأی از مردم به خوبی صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از فرمانداری کرمان، علی بابایی در جلسه آموزش اعضای ستاد انتخابات، اولین وظیفه مجریان انتخابات را حفظ سلامت و صیانت از تک تک آرای مردم بیان کرد و آن را به منزله حق‌الناس دانست و اظهار کرد: مردم شریف و ولایتمدار کرمان در تمام صحنه‌ها به بهترین نحو نقش خود را ایفا و در پاسداری از نظام خود را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: مردم در حادثه تروریستی اخیر ساعاتی پس از حادثه در محل گلزار شهدا حاضر شده‌اند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، از این رو لایق بهترین خدمات هستند و بر ما واجب است که تا پای جان امانتدار آرای چنین مردمی باشیم.

فرماندار کرمان با بیان اینکه سلامت انتخابات با استفاده از دستگاه احراز هویت و الکترونیکی شدن انتخابات بیش از پیش تضمین می‌شود، تصریح کرد: تعداد شعب اخذ رأی شهرستان کرمان ۴۶۷ شعبه است که تست دستگاه‌های احراز هویت در محل انجام شده است و خوشبختانه تا این لحظه مشکل زیرساختی و ارتباطی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۲۰ شعبه یک نفر به عنوان معین ستاد انتخابات تعیین شده است که وظیفه تسهیل و ساماندهی امورات شعب اخذ رأی را به عهده دارد، تأکید کرد: مجریان انتخابات از میان گروه‌های مختلف مردم، زنان و مردان، جوانان در کنار افراد با تجربه و با سلایق متفاوت سیاسی انتخاب شده‌اند که علاوه بر تأثیر بر مشارکت حداکثری، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی سالم است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: در این دوره با توجه به فراهم شدن بستر استعلام الکترونیکی در شعب اخذ رأی، مردم می‌توانند علاوه بر کارت ملی با شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت نیز رأی خود را به صندوق بیندازند.

کد خبر 726084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.