۷۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان مکانیزه شد

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از آبیاری فضای سبز شهر زنجان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: تا اردیبهشت سال آینده ۱۰۰ درصد فضای سبز شهر زنجان به صورت مکانیزه آبیاری خواهد شد.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و مورد توجه در شهرداری زنجان بحث آبیاری فضای سبز به صورت مکانیزه بود که به نتایج خوبی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون به مراحل خوبی رسیده است، گفت: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی، بخش امانی و اجرای آبیاری هوشمند در فاز اول اجرا می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در مجموع در مصرف آب ۱۲ هزار مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: افزایش کیفیت نگهداری فضای سبز، تقویت و افزایش رشد درختان به عنوان عناصر اصلی فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت و ریختن آب در فضاهای مجاور از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

فیروزفر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از آبیاری فضای سبز شهر زنجان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: تا اردیبهشت سال آینده ۱۰۰ درصد فضای سبز شهر زنجان به صورت مکانیزه آبیاری خواهد شد.

وی با اشاره به سایر اقدامات شهرداری در بحث صرفه‌جویی آب هم افزود: خشک منظر پردازی یا همان «زری اسکپینگ» محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبزی با کیفیت است که همراه با صرفه‌جویی آب و محافظت از محیط زیست است که این راهبرد می‌تواند جایگزینی مناسب برای انواع مختلفی از باغبانی سنتی برای ایجاد فضای سبز باشد.

کد خبر 725985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.