انجام ۹۸۰۰ متر طرح مکانیزه کردن (آبیاری قطره‌ای)

شهردار منطقه یک زنجان گفت: با اجرای ۹۸۰۰ متر طرح مکانیزه کردن (آبیاری قطره‌ای) ۵۰ تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

احمد شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در شهر زنجان در حال اجرا است.

وی افزود: در این روش آبیاری آب را با فشار کم از لوله‌های قطره‌چکان دار به ریشه گیاهان می‌رسانند، آب به اندازه و به آرامی به گیاهان داده می‌شود که همین امر موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

شهردار منطقه یک زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸۰۰ متر از طرح با استفاده از ۱۴ هزار و ۴۵۰ متر لوله و اتصالات به آبیاری قطره‌ای تبدیل شده است، گفت: از جمله محل‌هایی که آبیاری آن قطره‌ای شده است، شامل باند وسط و کندروهای بلوار زیتون از تقاطع سردار سلیمانی به سمت جاده تهم، باند وسط جاده گاوازنگ از میدان کوهنورد آزادگان تا مقابل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین و باند وسط خیابان یاسمن کوی فرهنگ است.

شرفی ادامه داد: از دیگر معابری که آبیاری آن به شکل قطره‌ای انجام می‌شود، شامل باند وسط خیابان شهید علی‌اکبر بیگدلی کوی الهیه، باند وسط بلوار دانشجو از تقاطع پلیس تا دانشگاه آزاد اسلامی، پیاده‌راه کنار دیوار پادگان تقاطع ارتش تا تقاطع سردار سلیمانی و باند وسط بلوار مهدوی شهرک کارمندان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این روش که با سیاست‌گذاری شهرداری و سازمان سیما و منظر شهرداری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در مصرف آب ۵۰ تا ۷۰ درصد صرفه‌جویی خواهد شد.

کد خبر 723216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.