نگهداری از ۳۳۰ سالمند در مراکز توانبخشی مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از وجود ۳۳۰ نفر از سالمندان این استان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و خانه‌های حمایتی تحت پوشش بهزیستی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فریبا بریمانی امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در آئین افتتاح مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان گل نساء غرب مازندران، با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نگهداری سالمندان را در خانواده می‌پسندد، اظهار کرد: در برخی موارد سالمندان نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارند و سیاست سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور مستقل سالمندان در محیط جامعه و در کانون خانواده است.

وی افزود: این امر در مراکز سالمندان که با هدف کمک به سالخوردگان و بهبود زندگی آن‌ها راه‌اندازی می‌شود، تحقق می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه سالمندان موجب برکت در خانواده هستند، گفت: حضور سالمندان در خانواده‌ها بسیار ارزشمند است و در آموزه‌های دینی ما نیز به رعایت احترام و تکریم سالمندان تاکید شده است.

بریمانی از وجود ۳۳۰ نفر از سالمندان این استان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و خانه‌های حمایتی تحت پوشش بهزیستی مازندران خبر داد و مطرح کرد: از این مراکز هفت مرکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان‌های ساری، بابل، چالوس، رامسر و عباس‌آباد در حال فعالیت هستند که دو مرکز مخصوص بانوان، سه مرکز مخصوص بانوان و آقایان و دو خانه حمایتی به بانوان سالمند خدمات ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین ۱۴ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندی در ۱۱ شهرستان با تعداد ۸۳۰ سالمند به ارائه خدمات می‌پردازد.

کد خبر 725898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.