افزایش دما در اصفهان/ طوفان لحظه‌ای و بارش برف در راه است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای کمینه دمای هوا و احتمال بارش خفیف و پراکنده برف در غرب و گاهی افزایش ابر، از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای به ویژه در نیمه غربی و شمالی خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و گذر موج ضعیف فردا از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از این‌رو طی اواخر وقت امروز و فردا در اکثر نواحی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای به ویژه در نیمه غربی و شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتمال بارش خفیف و پراکنده برف نیز در غرب مورد انتظار است، از روز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ مجدد جوی پایدار بر روی استان حاکم خواهد بود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایداری وزش باد نسبتاً شدید از روز سه‌شنبه تا پایان وقت هفدهم بهمن در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد، وقوع تندباد لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید همراه است.

آقایی ادامه داد: طی این مدت مناطق شمال شرق و مرکز به ویژه شهرستان‌های خوروبیابانک، آران‌وبیدگل، انارک، بویین میاندشت، چوپانان، خمینی‌شهر، خوانسار، دهاقان، کاشان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، ورزنه و زواره مستعد فعالیت سامانه مذکور است.

وی گفت: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، امکان آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعدازظهر به استان‌های سمنان و مرکزی، کاهش دید به واسطه گردوخاک از اثرات مخاطرات این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: تمهیدات لازم در جهت ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، عدم توقف در زیر درختان توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی با اشاره به ثبت کاهش کمینه دمای زیر صفر در ۲۰ شهر اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۱۰- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 725886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.