درختان خزان‌پذیر شهر اصفهان هرس زمستانه‌ می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درختان خزان‌پذیر شهر اصفهان هرس زمستانه‌ می‌شوند، گفت: از دلایل مهم هرس زمستانه‌ درختان حفظ جان و اموال شهروندان و جلوگیری از هرگونه خسارت است که مورد تاکید این سازمان قرار گرفته است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام عملیات هرس زمستانه درختان اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از انواع شیوه‌های رایج در علم فضای سبز شهری است که در فصل زمستان و در موقع خواب درختان انجام می‌شود.

وی افزود: از فواید این نوع هرس می‌توان به افزایش رشد و باردهی، کنترل آفات و بیماری‌ها، افزایش زیبایی و کمک به فرم‌دهی و زیبایی درخت نیز اشاره کرد، همچنین طبق تقویم باغبانی سازمان همه‌ساله با فرارسیدن فصل زمستان، این نوع هرس در سطح شهر صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: با هرس زمستانه درختان می‌توان به حذف دستک‌های خشک و آلوده، همچنین خطرآفرین اشاره کرد.

درختان خزان‌پذیر شهر اصفهان هرس زمستانه‌ می‌شوند

عرفان‌منش با بیان اینکه از دلایل مهم این نوع هرس حفظ جان و اموال شهروندان و جلوگیری از هرگونه خسارت است که مورد تاکید این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: درخت‌ها، دستک‌ها و شاخه‌ها به دلیل سن فیزیولوژی بالا، کاهش تراکم بافت چوب در تنه درخت و پوکی از درون درخت و دستک‌ها از عوامل بروز خشکی و خطرآفرینی است، در حالی که درختان در ظاهر سالم و از درون پوسیده است.

وی گفت: بیشتر درختانی که با این نوع خطر آفرینی مواجه هستند با نام‌های وسک، نارون، سپیدار و صنوبر شناخته شده‌اند و یکی از علت‌های مهم آن نیز کاهش بافت تراکم چوب و ضعیف شدن تنه درخت بر اثر کمبود آب در سطح شهر است که در صورت حذف نکردن این نوع شاخه‌ها و دستک‌ها با وزش باد منجر به سقوط درخت و خطرآفرینی می‌شوند و سازمان از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند.

درختان خزان‌پذیر شهر اصفهان هرس زمستانه‌ می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این نوع هرس در دستور کار پیمانکاران نگهداری عرصه‌های فضای سبز این سازمان اعلام و ابلاغ شده است و در کنار هرس پلارد در مناطق پانزده‌گانه شهرداری در حال انجام است.

کد خبر 725832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.