بسته تشویقی ساخت‌وساز رویکردی برای خانه‌دار شدن شهروندان در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسته تشویقی ساخت‌وساز رویکردی برای کمک به شهروندان است تا صاحب خانه شوند که امیدواریم انبوه‌سازان نیز ورود پیدا کنند و استقبال خوبی از این بسته داشته باشند.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با تورمی مواجه هستیم که تأثیر بسزایی در بازار مسکن دارد، اظهار کرد: مدیران شهری و کشوری باید شرایطی را برای شهروندانی که صاحب مسکن نیستند، فراهم کند تا آن‌ها نیز صاحب مسکن شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت شرایطی را فراهم کرده است که با مبلغ کمی می‌توان صاحب خانه شد، افزود: نمایندگان شهر می‌توانند در شهرداری قانون‌گذاری کنند، از این‌رو قانونی را وضع کرده‌ایم تا افرادی که در محدوده شهر اصفهان ساکن هستند، بتوانند از امکانات و تسهیلات شهرداری بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات شهروندان برای ساخت خانه، صدور پروانه ساخت است، تاکید کرد: هزینه‌های پروانه‌های ساخت، شهروندان را با نگرانی‌هایی روبه‌رو کرده است، از این‌رو شورای اسلامی شهر بسته تشویقی را در نظر گرفته است تا طی چند مصوبه شهروندانی که در بافت فرسوده ساکن هستند، از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند.

فلاح گفت: در زمینه‌های دیگر ورود کردیم و تخفیف در پروانه ساختمانی و قسط‌بندی را برای شهروندان در نظر گرفتیم تا تمام شهروندان بتوانند صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز رویکردی برای کمک به شهروندان است تا صاحب خانه شوند که امیدواریم انبوه‌سازان نیز ورود پیدا کنند و استقبال خوبی از این بسته داشته باشند، خاطرنشان کرد: با این طرح، انبوه‌ساز می‌تواند با مبلغ کمی منازل را به صورت آپارتمانی آماده کند و با قیمت کمی به فروش برساند، همچنین این طرح دو منظوره و کمک‌کننده شهروندان، سرمایه‌گذار و شهرداری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که شهروندان متوجه شوند که شورای اسلامی شهر شرایطی را ایجاد کرده است تا تخفیف و تقسیط ویژه‌ای از شهرداری دریافت کنند، درآمد شهرداری نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هرچه به بافت فرسوده شهر کمک کنیم به‌نفع شهر است، زیرا با متحول‌شدن بافت فرسوده، مخروبه‌های گوشه شهر نجات پیدا می‌کند و خدمات‌رسانی آسان‌تر انجام و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز برطرف می‌شود.

کد خبر 725793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.