نشاط اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است

دکترای روان‌شناسی تربیتی گفت:سطح نشاط اجتماعی برخلاف توانمندی‌هایی که جوامع دارند، پایین است و با وجود اینکه سلامت جسمانی را بهبود می‌بخشد و دیده شده است که کشورهایی که روی نشاط اجتماعی کار کرده‌اند، از نظر فیزیولوژیک سالم‌تر هستند و کیفیت کارها، میزان استرس، بیماری روانی و طلاق در آن‌ها کمتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فاطمه نظریت در نهمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: سطح نشاط اجتماعی برخلاف توانمندی‌هایی که جوامع دارند، پایین است؛ سیاست‌گذاران در حوزه مطالعات اجتماعی درصدد هستند که این نشاط اجتماعی را بالا ببرند.

وی افزود: سازمان ملل در سال ۲۰۰۰ تلاش زیادی کرده است که یکی از متغیرهای مهم توسعه‌یافتگی کشورها را نشاط اجتماعی اعلام کند.

دکترای روان‌شناسی تربیتی ادامه داد: احساس اعتماد، رضایت، شادکامی، آزادی، امنیت در کنار آرامش اقتصادی از عواملی است که می‌تواند نشاط اجتماعی را رقم بزند.

نظریت بیان کرد: اگر مثلث سلامت و نشاط را با سه ضلع ارتباطات، کار و تفریح در نظر بگیریم و هر کدام از این ضلع‌ها تحت تأثیر قرار گیرد و مخدوش شود، نشاط از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: نشاط اجتماعی از مؤلفه‌های مهم رفاه اجتماعی است که حتی سلامت جسمانی را بهبود می‌بخشد و دیده شده است که کشورهایی که روی نشاط اجتماعی کار کرده‌اند، از نظر فیزیولوژیک سالم‌تر هستند و کیفیت کارها، میزان استرس، بیماری روانی، طلاق و آسیب‌های اجتماعی نیز در آن‌ها کمتر است.

کد خبر 725750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.