اعطای ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض به بیماران نیازمند

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ ماه گذشته، ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض به بیماران نیازمند اعطا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، احمد بخشی اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ داوطلب است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته، ۱۳ کاروان سلامت با مشارکت ۱۶۲ داوطلب و ارزش حدود ۲۲ میلیارد ریال در مناطق محروم سطح استان برگزار شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از توزیع ۶۰۰ بسته در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا و ۲۲ پروژه مشترک با تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح استان برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های داوطلبی اجرا شده در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری ۴۳ فعالیت با مشارکت ۲۰۰ داوطلب برگزار و ۲۵ ایستگاه سلامت برپا شده است.

بخشی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نه‌تنها در حوادث، بلکه در تمام صحنه‌های بشردوستانه حضور مؤثر دارند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۲۴۳ نفر از داوطلبان در برنامه اهدای خون شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف اجرایی در این معاونت، بیان کرد: در ویژه‌برنامه هلال رحمت ویژه نوروز ۱۴۰۲، ۸۱۶ سبد معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال، در ویژه‌برنامه هلال رحمت ویژه رمضان ۱۴۰۲ نیز ۲۵ سبد معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و در ویژه‌برنامه ارمغان مهر در مهر سال جاری ۲۱۱۱ بسته توزیعی به ارزش سه میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال اهدا شد.

بخشی اظهار داشت: در زمان بروز حادثه ۱۶ ایستگاه و ۴۱ صندوق ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

معاون هلال‌احمر استان افزود: در ویژه‌برنامه نذر آب با مشارکت ۹۴ داوطلب، ۱۸۰۰ سبد معیشتی و ۷۰۴ سبد بهداشتی به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد ریال میان نیازمندان در مناطق محروم استان توزیع شده است.

وی گفت: در طرح کمک مومنانه نیز ۱۲۶۳ بسته معیشتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال، ۱۱۳ بسته بهداشتی به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال و ۱۱۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال توزیع شده است.

بخشی با اشاره به آموزش داوطلبان جمعیت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۱۰۱ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد که ۲۲۷۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۴ دوره متفرقه نیز ویژه داوطلبان برگزار شد که ۱۱۰۹ داوطلب از آن بهره‌مند شدند.

کد خبر 725736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.