ساخت ۱۵ واحد جدید پرورش مرغ تخم‌گذار در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای طرح ارتقای ضریب خودکفایی استان به تولید تخم‌مرغ با تلاش بخش خصوصی ۱۵ واحد جدید ۲۰ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ تخم‌گذار در سطح استان در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای طرح ارتقای ضریب خودکفایی استان به تولید تخم‌مرغ با تلاش جهادی و همت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال، ۱۵ واحد جدید ۲۰ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ تخم‌گذار با تولید سالیانه پنج هزار و ۴۰۰ تن در سطح استان در دست احداث است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم در استان سیستان و بلوچستان، دو واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با توان تولید پنج هزار تن تخم‌مرغ در سال وجود داشت که حداکثر ۳۰ درصد نیاز استان به تخم‌مرغ را تأمین می‌کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در دو سال اخیر با احداث ۳ واحد جدید، تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار در سیستان و بلوچستان به ۵ واحد با ظرفیت ۶۴۰ هزار قطعه و با توان تولید ۱۱ هزار و ۵۲۰ تن تخم‌مرغ در سال ارتقا یافته است.

کد خبر 725601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.