شکل‌گیری موج اعتراضات کشاورزان در سراسر اروپا

اعتراضات کشاورزان مرزهای سراسر اروپا را درنوردید، چراکه همه آن‌ها نسبت به بدهی‌های سنگین، درآمد پایین، واردات مواد غذایی ارزان‌قیمت، مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی و مواردی از این قبیل که فعالیت آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، ناراضی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کشاورزان در کشورهای سراسر اروپا شامل اسپانیا، ایتالیا، آلمان، رومانی، هلند، بلژیک، یونان و لهستان همه از وضعیت خود ناراضی و نسبت به درآمد پایین، بدهی‌های سنگین، واردات مواد غذایی ارزان‌قیمت، فشار قیمت‌ها، مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی و مواردی از این قبیل گلایه‌مند هستند و به همین دلیل خواستار اقدام هستند.

دلایل اعتراض کشاورزان اروپایی

بسیاری از نگرانی‌های کشاورزان مربوط به قوانین کشور است. برای مثال در آلمان برنامه‌هایی برای حذف تدریجی معافیت‌های مالیاتی برای متعادل کردن بودجه یا در هلند الزام برای کاهش انتشار نیتروژن باعث اعتراضات شده است که در آن کشاورزان بیشترین ضربه را خواهند دید. با این حال کاهش قیمت فروش، افزایش هزینه‌ها، تعیین مقررات سختگیرانه، خرده‌فروشان قدرتمند و سلطه‌گر، بدهی‌های سنگین، تغییرات آب‌وهوایی و واردات ارزان خارجی از دلایل اصلی و مشترک کشاورزان سراسر قاره برای اعتراض محسوب می‌شود. هزینه‌ها به‌ویژه در بخش‌های انرژی، کود و حمل‌ونقل در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا افزایش داشته و نوعی اختلال در جریان‌های تجاری معمولی اروپا ایجاد شده است. شرایط اوکراین نیز به چشم‌پوشی اتحادیه اروپا از سهمیه‌ها و وظایف منجر شده است که با سیل محصولات کشاورزی ارزان از اوکراین به سراسر اروپا همراه بود و کشاورزان این امر را موجب کاهش قیمت آن‌ها و ایجاد رقابت ناعادلانه می‌دانند.

شکل‌گیری موج اعتراضات کشاورزان در سراسر اروپا

تشدید اعتراضات کشاورزان در اروپا

اعتراضات کشاورزان در سراسر مرزهای اروپا به مرحله‌ای جدی رسیده و آنچه اروپایی‌ها این روزها شاهد آن هستند، حرکت تهدیدآمیز تراکتورهای به‌خط‌شده در خیابان‌های لهستان و آلمان، به آتش کشیدن شبانه مجسمه‌های سنگی در ایتالیا و مسدود شدن جاده‌ها در مرز هلند، بلژیک و یونان توسط کشاورزان است. در لهستان، با گسترش اعتراضات کشاورزان اروپایی به هزینه‌ها و بوروکراسی، طرح‌هایی برای بستن گذرگاه‌های مرزی با اوکراین طراحی شد.

پایان اعتراضات در فرانسه و رومانی

کشاورزان فرانسوی پس از ارائه پیشنهاد دولت مبنی بر پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون یورو برای تدابیر مختلف در راستای پاسخ‌گویی به شکایات آن‌ها در مورد درآمد پایین، مقررات سنگین و رقابت ناعادلانه خارج از کشور، به‌تدریج موانع خود را از اطراف پاریس و سایر نقاط کشور برداشتند. به این ترتیب در بزرگراه‌های اصلی اطراف پاریس، معترضان چادرها را برداشتند، جاده‌ها را تمیز کردند و سنگرهای کاه‌ی برپایی خود را آتش زدند. کاروان تراکتورها نیز در میان استقرار گسترده نیروهای پلیس برای تضمین امنیت عملیات، جاده‌ها را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز و منظم ترک کردند.

شکل‌گیری موج اعتراضات کشاورزان در سراسر اروپا

دولت ائتلافی رومانی نیز روز جمعه اعلام کرد که با کشاورزان و بخش‌های حمل‌ونقل به توافق رسیده است تا به هفته‌ها اعتراض علیه هزینه‌های بالای تجاری پایان دهد. در این کشور صدها کشاورز و راننده کامیون برای مدت سه هفته جاده‌های ملی در نزدیکی شهرهای بزرگ از جمله پایتخت بخارست را مسدود کردند.

کد خبر 725430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.